Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
A hirdetők a globális válság miatt szerte a világon megkurtították a marketingbüdzséjüket. Magyarország sem volt kivétel: a reklámpiac, amely 2008-ig minden évben bővülni tudott, tavaly több mint húsz százalékkal zsugorodott. A hirdetési bevételek alakulásáról a MedialLab adott előrejelzést az Ecoline-nak.
A MediaLab becslése szerint a magyar reklámpiac tavaly több mint 20 százalékkal zsugorodott az előző évhez képest, a teljes reklámköltés (a 15 százalékos ügynökségi jutalékkal) 168 milliárd forint környékén alakult, és az idén várhatóan tovább szűkül a piac – mondta el Jobbágy Tamás, kutatási igazgató.
A három legnagyobb vesztes a durván 30 százalékkal visszaeső nyomtatott sajtó, a rádió és a közterületi média. A nyomtatott sajtót a válság kétszeresen is sújtotta. Amellett, hogy a hirdetők kevesebbet költöttek, a fizető olvasók száma is csökkent. Ráadásul a printmédia – az internethez képest – egyre kevésbé „trendi”, s a hirdetői büdzsék elvándorlása emiatt is folytatódhat. A MediaLab az idén sem számít fordulatra, s a hiredetési bevételek további csökkenését prognosztizálja.
Az online reklámpiac korábban még sohasem zsugorodott, tavaly azonban ez is megtörtént. A mindössze egyszámjegyű csökkenés ugyanakkor lehetővé tette, hogy az internet a reklámtortából kihasított szelete bő két százalékponttal nőtt, aminek eredményeként a közterületi médiumokat megelőzve a televízió és a nyomtatott sajtó után a harmadik számú hirdetési területté lépett előre.
További részletek az ecoline.hu oldalon olvashatók.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából. A magukat centristának tartók és a baloldali szavazók körében is biztosan vezet a Tisza Párt.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
A CATL szerint nincs csoportos létszámleépítés, sőt még bővültek is.
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.