Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Bár nőtt a német haszongépjármű-értékesítés márciusban, amikor az előző évinél 10 százalékkal több, 25 740 haszongépjárművet adtak el, az első negyedéves 58 400-as értékesítés azonban még így is egy százalékkal elmarad az előző évitől – derül ki a VDA (Verband der Automobilindustrie) autóipari szakmai szervezet kimutatásaiból.
Az export mellett nőtt a német gyártók termelése is: a kivitel az első negyedévben 38 százalékkal, a belföldi termelés 23 százalékkal volt magasabb mint egy évvel korábban. Az adatokból kiderül az is, hogy a nehéz tehergépjármű (6 tonna feletti) piac még nem jutott túl a krízisen. Ebben a szegmensben az első negyedévben 19 százalékkal kevesebb járművet helyeztek forgalomba mint tavaly, az export 13 százalékkal csökkent, a termelés pedig 16 százalékkal. A helyzet azonban itt is "lépésről lépésre" javul - mutatott rá a VDA elnöke, Matthias Wissmann. Az idén márciusban, 2008 novembere óta első alkalommal növekedett a nehéz tehergépjárművek exportja, egy százalékkal.
A külföldi megrendelések állománya márciusban minden haszongépjármű kategóriában emelkedett éves szinten, összességében 55 százalékkal. "A magas növekedés természetesen az alacsony bázisértéknek tudható be" - jelentette ki Matthias Wissmann. "A külföldi piacok azonban mostanra már sokkal jobb helyzetben vannak és a német haszongépjármű ipar kiveszi a részét a fellendülésből."
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.