szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Újabb külföldi autógyártó, egy kínai vállalat szeretne letelepedni Szlovákiában. A szakértők megosztottak abban a kérdésben, hogy az autógyártók terjeszkedése milyen hatással van a szlovák gazdaságra.

 

Szerelőszalag a JAC kínai gyárában. Szlovákiába tartanak
AP

A kínai JAC Motors vállalat a többi kínai autógyártó példáját követve Európában kíván üzemet építeni. A szlovák gazdasági tárca keddi bejelentését kommentálva David Wang, a JAC Motors egyik regionális igazgatója arról nyilatkozott az Új Szó című pozsonyi napilapnak, hogy már tárgyaltak Szlovákiában beruházási tervükről, ezért a befektetés nagyságáról pontos adatokat egyelőre nem kíván közölni. Csak annyit árult el, hogy személyautók és kisebb tehergépkocsik gyártását tervezik.

Az alkatrészeket és autóbuszokat is gyártó távol-keleti társaság 2009-ben 310 ezer járművet értékesített, forgalma elérte a 2,3 milliárd eurót. Szlovákiában már most három nagy autógyártó – a koreai KIA, a francia PSA Peugeot Citroen és a német Volkswagen – működik. Nemrég az elektromos meghajtású autókat gyártó indiai Reva Electric Car is érdeklődött Szlovákia iránt.

A Szlovák Kereskedelmi és Iparkamara képviselői szerint súlyos kockázati tényező, hogy Szlovákia szinte csak egyetlen iparágra koncentrál. A kamarának ezt a nézetét azonban a gazdasági elemzők többsége nem osztja. Épp ellenkezőleg, a többség szerint a szakosodás egy olyan kis ország esetében, mint Szlovákia előnyös lehet. A lap által megszólaltatott egyik szakértő szerint azonban mindent meg kellene tenni azért, hogy a gyártósorok mellett a beruházók a kutatási részlegeiket is Szlovákiában telepítsék le.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

Autó

Megállíthatatlan a kínai autópiac

2009-ben a kínai autópiac 46 százalékkal bővül és elérte a 13,6 milliós darabszámot. 8,6 millió kínai tavaly vásárolta meg élete első autóját. Idén a szakértők tízszázalékos növekedést jeleznek előre, ami azt jelenti, hogy a piac 2010-ben elérheti a 15 millió darabot.

Autó

Nem kell félni a kínai Volvóktól

A kínai Zhejiang Geely Holding Group az 1,8 milliárd dolláros vásárlási ár felett további dollár százmilliókat fordít a Volvo Cars nyereségessé tételére - közölte Li Shufu, a Geely elnöke.

hvg.hu Autó

A Volvo jövője - mit vállalnak a kínaiak?

Március 28-án a Zhejiang Geely Holding és a Ford aláírta a Volvo Car tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A Volvo svéd márka marad, és folytatja az üzleti és terméktervek sikeres fejlesztését. A felvásárlás biztosítja a Volvo nyereséges növekedését, és remek lehetőség a Volvo terjeszkedésére a fontos kínai piacon és a világ más részein.