Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Az első félévében naponta átlagosan 40 személysérüléses baleset történt Magyarországon. A balesetek magas száma a biztosítótársaságok kifizetéseiben is megmutatkozik: a Generali biztosító casco ügyfeleinek már mintegy 5,5 milliárd, kötelező biztosítás terhére pedig csaknem 2,6 milliárd forintot fizetett ki gépjárműkárokra 2010-ben. A több mint 8 milliárdnyi kártérítésből 7,2 milliárd forintot az ütközéses balesetek után fizette a biztosító.
A KSH legfrissebb adatai szerint 2010 első félévében 7072 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, 68 százaléka lakott területen belül. Mindez átlagosan közel negyven személysérüléses balesetet jelent naponta. A balesetek 63 százalékát személygépkocsik okozták, 92 százalékban a sofőrök hibáztak és mindössze 8 százalékban a gyalogosok.
Jákfalvi Zoltán, a Generali gépjármű üzletági igazgatója szerint a biztosítótársaságnál regisztrált gépjárműkárok számából jól látható, hogy a közúti közlekedési balesetek száma szinte alig változott az elmúlt évben. „Bár 2009-ben január és augusztus között cascóval rendelkező ügyfeleink 18 443 darab ütközésből adódó járműkárt jelentettek be, 2010-ben pedig 17 315 darabot, a kötelező biztosításokkal rendelkező ügyfelek között nőtt az esetszám. Itt közel 10 százalékos növekedést tapasztaltunk” – tette hozzá az üzletág-igazgató.
Az ütközésből adódó összes kár – járműkár, dologi kár, személyi sérülés, üvegkár – darabszámát tekintve is hasonló képet kapunk. A cascóval rendelkező ügyfelek között minimális csökkenés, míg a kötelező biztosítással rendelkezők között növekedés tapasztalható. A több mint 8 milliárd forintos kárkifizetésekből a Generali 2010-ben augusztus végéig összesen több mint 7,2 milliárd forintot fizetett ki ütközésből származó károkra, a fennmaradó részt elemi károk, rongálás miatti és lopásból eredő károkra fizette ki a biztosító.
Legyen szó akármilyen „apró” közlekedési balesetről, mindössze néhány pillanat leforgása alatt is tetemes, akár sok millió forintos kár keletkezhet. "Általános tévhit, hogy baleseti károk fedezésére elegendő a kötelező biztosítás, hiszen saját hibánkból is okozhatunk kárt önmagunknak. Érdemes tehát a megfelelő lélekjelenlét mellett olyan biztosítási csomaggal is rendelkeznünk, amely teljes körű védelmet kínál az általunk, illetve mások által okozott balesetek esetén is" – hangsúlyozza Jákfalvi Zoltán.
„Idén augusztus 25-éig biztosítónk mintegy 5,5 milliárd forintot fizetett ki casco ügyfeleinek kárrendezésre. A legnagyobb összegű kifizetésünk 2010-ben – egy lopáskárral kapcsolatosan – megközelítette a 16 millió forintot, ugyanakkor továbbra is az ütközésből adódó jármű- és üvegkár volt a leggyakoribb káreset, a kifizetések átlagos nagysága pedig elérte a 250 ezer forintot” – elemezte az adatokat Jákfalvi Zoltán.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Az amerikai elnök békekötésre szólította fel a teheráni vezetést, ellenkező esetben sokkal nagyobb támadást helyezett kilátásba.
Tartalom nélküli one man show – ezt látja Horváth András egykori adóellenőr.
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
A Tisza Párt elnöke legújabb bejegyzésében kifejezetten a fideszeseket szólította meg.
Érdemes lesz minél gyakrabban hidratálni és kerülni a tűző napot a déli órákban.