Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
A Financial Times Deutschland szerint a döntő kérdés az: mit ér valójában egy drága vezeték, ha nincs elegendő földgáz, amit szállítani tud.
Szinte temette a Nabucco gázvezetéket hétfőn a Financial Times Deutschland; a német üzleti körök lapja szerkesztőségi cikkében arra reagált, hogy az elmúlt hét végén bejelentették a tervezett gázvezeték építésének, illetve a szállítások megkezdésének későbbre halasztását.
Sok levegő a vezetékben című kommentárjában az újság arra mutatott rá, hogy energiapolitikailag a Nabucco tulajdonképpen nem volt rossz elgondolás. Mivel Európának a jövőben több földgázra van szüksége, egyidejűleg pedig túlzottan függ az orosz szállításoktól, egy Törökországon keresztül húzódó gázvezeték alapjában értelmes alternatívát jelentett - fogalmazott a lap, megjegyezve, hogy a vezetéket ma minden korábbinál nagyobb veszély fenyegeti.
A német üzleti körök lapja már azt is elgondolkoztatónak nevezte, hogy a vezeték megépítése mintegy kétszer olyan drága lesz, mint azt tervezték. Bár - mint utalt rá - más hasonlóan nagy projektek esetében is előfordult már, hogy többe kerültek, mint azt eredetileg tervezték. Az újság szerint nagyon nagy problémát az sem jelent, hogy az építés befejezését későbbre halasztották, a fukusimai szerencsétlenség miatt ugyanis Európában növekszik az atomerőművekkel kapcsolatos kétely, és a földgáz iránti igény az elkövetkező évtizedekben inkább növekedni fog.
A Financial Times Deutschland szerint a döntő kérdés azonban az: mit ér valójában egy drága vezeték, ha nincs elegendő földgáz, amit szállítani tud. Az eredetileg tervezett fő szállító, Azerbajdzsán már régóta - a Nabucco késedelmei miatt is - más fogyasztók felé kacsingat - írta a lap, utalva arra, hogy egy másik opciót Irán jelentene, Teherán azonban politikai okokból egyelőre nem szalonképes. Ha pedig a vezetéket más közép-ázsiai országokhoz - mint például Kazahsztánhoz - csatlakoztatnák, a költségek még inkább csillagászati magasságokat érnének el, és a vezeték gazdaságossága erősen megkérdőjeleződne. Arról nem is beszélve, hogy már a dél-európai fogyasztók is harcba szálltak a közép-ázsiai földgázért.
A hat energiakonszernből- köztük a magyar Molból - álló konzorciumnak a lap szerint a lehető leggyorsabban azt kellene tisztáznia, hogy honnan érkezne a gáz a vezetékbe. Ebből a szempontból felmerülhet a dél-európai konkurenciával való koordináció - vélekedett a Financial Times Deutschland, utalva arra: máskülönben a Nabuccóban közreműködőket az a veszély fenyegeti, hogy egy olyan, többmilliárdos vezeték jön létre, amely földgáz helyett csak "forró levegőt" szállít.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
A független kutatók a Tisza egyre tetemesebb előnyét mérik a Fidesszel szemben, a szakma kormánypárti része élesen bírálja őket ezért. Magyarék azonban hiába vezetnek egyelőre, sok idő van még a válaasztásokig.
A kormány megoldása: bírsággal sarkallná élénkebb munkára a bírókat...
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.
„Megtiszteltetés, hogy én lehetek az első, akit feljelentettek” – írja.
"Az emberek jókedvűen a hatalom értésére adták, hogy ők szabadok akarnak lenni".