Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A kínai jegybank az idei évben még 2-3-szor emelhet kamatot a növekvő infláció megfékezése érdekében - közölte a Shanghai Securities News hétfőn, egy vezető kormányzati elemzőt idézve.
Csang Csen-huj, a kormány fejlesztési kutatóintézetének elnök-helyettese szerint a kamatemelésekkel hatékonyabban lehet fellépni az inflációs veszélyek ellen, mint a banki kötelező tartalékráták növelésével. A közgazdász hangsúlyozta: miközben a kamatlábak emelése veszélyt jelent a gazdaság egészére, például még nagyobb tőkebeáramlást eredményezhet, a jövőben inkább ezt az utat kell választani, mivel a magasabb tartalékráták több negatív hatással járnának.
Csang szerint Kína rövid távon nem enyhít monetáris politikáján, azonban a világgazdasági helyzet esetleges javulása a második félévben változtatásra késztetheti a jegybankot. Kína legutóbb az elmúlt héten emelte - 50 bázisponttal - a bankok kötelező letéti tartalékrátáját. A kínai jegybank idén már hat alkalommal emelt a banki tartalékráták szintjén és kétszer irányadó kamatlábán. Májusban a 3 éve tapasztalt legmagasabb szintre, 5,5 százalékra nőtt az éves infláció az ázsiai államban.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.