Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az egyetlen többségi állami tulajdonú vasúti áruszállító társaság, a GYSEV Cargo Zrt. forgalma is nőhet azzal, hogy a GYSEV Zrt. átvesz a MÁV-tól öt nyugat-dunántúli vonalszakaszt, ehhez azonban ki kell építeni a nemzetközi vasúti teherkorridorokra előírt infrastruktúrát – közölte Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, aki a GYSEV Cargo igazgatósági elnöki posztját is betölti.
Mint a tárca múlt pénteken közölte a 65,6 százalékban magyar állami tulajdonban lévő GYSEV Zrt. egy észak-déli alternatív vasúti tranzitfolyosó kiépítése céljából átveszi a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszokat.
A Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác-Szombathely szakasznak csak a két vége villamosított, a közbülső szakaszt a GYSEV villamosítja. A Körmend-Zalalövő szakaszt pedig újjá kell építeni a 2009 óta szünetelő személyforgalom újraindításához. Amikor végeznek a felújítással, új kapcsolat jöhet létre a magyar vasúti szakaszon a Balti-tenger és az Adria között - mondta a helyettes államtitkár.
A több célból is hasznosítható nemzetközi teherszállítási infrastruktúra megteremtése a biztosító berendezések és a technológia cseréje mellett több más beruházást is igényel. A decemberi menetrendváltástól az említett szakaszokon a GYSEV veszi át a személyszállítást a MÁV-tól.
A helyettes államtitkár megismételte: az átvett vonalak a magyar állam tulajdonában maradnak, és a vagyongazdálkodási szerződés révén a közvagyont gyarapítják a GYSEV által elvégzett beruházások is.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.