szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A tévénézők 70 százaléka látott már olyan magyar gyártású tévéműsort, amelyben találkozott termékmegjelenítéssel, s a többség ezt szívesebben nézi, mint a reklámot - olvasható az Ipsos a közelmúltban végzett felmérésének összefoglalásában, amelyet hétfőn juttattak el az MTI-nek.

Az átlagnál nagyobb mértékben emlékeztek a termékelhelyezésre az intenzív tévénézők és a 18-29 éves korosztály - áll az Ipsos közleményében. A megkérdezettek szerint az észlelt termékmegjelenés a műsor élvezetére, a műsor menetére nem volt negatív hatással, a tévénézők túlnyomó többségét nem zavarta.

A felmérésből kiderül az is, hogy az észlelők kétharmada arra is vissza tudott emlékezni, milyen műsorban látta a termékelhelyezést, ezek kétharmada pedig még a termékelhelyezéssel reklámozott márkát is fel tudta idézni.

A tévénézők 77 százaléka nem bánja, ha egy műsorban márkákat ismer fel. A közlemény szerint ha a hagyományos reklám és a műsorban történő termékmegjelenés közül kellene választani, akkor a többség a termékelhelyezést nézné szívesebben.

Az Ipsos kutatásából kiderül az is: a háttérben feltűnő terméket és a termék aktív használatát a tévénézők jelentős többsége elfogadhatónak tartja, sőt csaknem 50 százalékuk azt is el tudná fogadni, ha kedvenc sorozatainak szereplői ki is mondanának márkaneveket. Termékelhelyezésre a saját gyártású műsorokban január 1-je óta nyújt lehetőséget a médiatörvény.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!