Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A világ autóipara idén képes lesz ismét elérni a válság előtti összesített nyereségszintjét – állítják a McKinsey cégtanácsadó most megjelent tanulmányában.
Becslések szerint az összesített ágazati profit idén csaknem 60 milliárd dollár lesz A 2008-as és 2009-es válságévben 4, illetve 6 milliárd dollárra csökkent a nyereség, majd tavaly már 42 milliárd dollárra ugrott.
A növekvő profit azonban óriási fejlesztésekkel áll szemben, elsősorban az elektromos autók kifejlesztése, illetve a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése terén. Utóbbiba csupán a német gyártók 115 milliárd eurót fektetnek 2020-ig.
A legalacsonyabb profitrátával azok a gyártók dolgoznak, amelyek minden piaci szegmensnek gyártanak autókat – állapítja meg a McKinsey tanulmánya.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A 30 százalékos vámfenyegetés megfelezéséért cserébe az unió vállalta, hogy 750 milliárd dollárért vesz energiát az USA-tól, és 600 milliárd dollárnyi új befektetést hajt végre az Egyesült Államokban.
A könnyűzene mindig is elitellenes volt – véli a szociológus-médiakutató és egyben punkzenész.