Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A fejlesztési minisztériumban néhány hete még a Mol-részvények visszavásárlásához hasonló, merész terveket hangoztattak a MÁV 2009-ben rekordáron eladott teherszállítási cégének visszavásárlása ügyében. Mára azonban világossá vált, az állam jó ideig még kisebbségi részesedést sem tud szerezni a Rail Cargo Hungáriában (RCH) - írja a mai Népszabadság.
A RCH visszaállamosításának lehetőségeit vizsgáló bizottság arra jutott, hogy a Cargo eladása az előző kormányzat idején stratégiai hiba volt, de a cégért felajánlott 102,5 milliárd forintot nem lehetett viszsautasítani. Ráadásul a Manninger Jenő fideszes országgyűlési képviselő vezette bizottság megállapította azt is, hogy bár a vasúti teherszállító céget a politika "aranytojást tojó tyúknak" látja, az osztrák vevőnek (ÖBB - osztrák vasút) a vételáron túl is sokba került.
Szeptember közepén - írja a Népszabadság - már körvonalazódni látszott a magyar állami részvényvásárlás. Igaz, egyelőre csak kisebbségi részvényesként kerültünk volna vissza az RCH-ba. Mindez megváltozott a kormány devizahiteleseket segítő kedvezményes végtörlesztéses törvényével, ami komoly károkat okoz az osztrák tulajdonú kereskedelmi bankoknak.
Maria Fekter osztrák pénzügyminiszter Matolcsynak írt levelében egyértelművé tette: ezt a lépést rossz néven veszik és keresik a jogorvoslat lehetőségeit. nem mellékes, hogy a sínen lévő cargós előtárgyalások is megakadtak, a Népszabadság információi szerint "két hétre az aláírástól" az osztrákok lemondták a MÁV-val előkészített találkozót, és a folytatás azóta sem került szóba.
Az állam a Nemzeti Közlekedási Holding keretein belül nagy szerepet szánt a vasúti teherszállításnak is. Ennek tesz keresztbe az osztrák elzárkózás a tárgyalások folytatásáról, ami miatt állítólag már a magyar részesedésvásárlás sincs napirenden.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Egy kézipoggyászból került elő a 200 millió forint értékű szállítmány.