Kötelező biztosítás: utolsó, előre fuss!

Azok a biztosítók, melyek tavaly visszafogottan viselkedtek, és nem mentek bele árversenybe, most egy utolsó rohammal próbálják meghaladni a korábbi eredményeiket. Az átszerződők egyre később hozzák meg a döntésüket, de 700-800 ezren borítékolhatóan így is váltani fognak.

  • hvg.hu hvg.hu
Kötelező biztosítás: utolsó, előre fuss!

Az máris jól látszik, hogy miközben az átkötések zömét továbbra is az olcsóbb ár generálja, a második helyre már a komplex szolgáltatási csomagok jöttek föl. A Genertelnél eddig például a kötelező gépjármű felelősségbiztosításhoz (kgfb) a szerződők 27 százaléka kötött teljeskörű Cascót is. De nagyon népszerű a futásteljesítményhez kötött (legfeljebb 5000 km / év) "fapados" kgfb is – hangzott el egy pénteki háttérbeszélgetésen.

A tapasztalatok szerint olyan mélységben vannak az árak, amire a biztosítók korábban nem is mertek volna gondolni. Az új kötések várhatóan akár 25 százalékkal is alacsonyabb áron történhetnek a korábbiaknál. Bár a fő motiváció a biztosítóváltásban idén is az elérhető több ezer forintos átlagos megtakarítás, egyre többen vannak, akiknél a döntést az befolyásolja, hogy a biztosító milyen kiegészítő szolgáltatásokat kínál a kötelező mellé.

Tavaly az Astra Biztosító merész, alaposan aláígérő árképzési politikáját követte néhány más biztosító is, de most inkább az "utolsó, előre fuss" típusú játék zajlik. Vagyis, aki a tavalyi kampány kárvallottja volt, az most nem akar kimaradni az új kötésekből. Ennek ellenére vannak olyan biztosítók, melyek konzekvens árpolitikát követnek, és nem hajlandóak lejjebb menni az árakkal.

Csomagban olcsóbb

A Genertel által szervezett sajtóbeszélgetésen a biztosító egyik képviselője elmondta, hogy legalább 7-800 ezer ügyfél átszerződésére lehet számítani, ami a 3,2 milliós piachoz képest továbbra is jelentős. A Genertel százezer új kötésre számít - mondta Csikós Dániel, a direktbiztosító vezérigazgatója. A négy éve működő Genertel a korábbi kötelezőkampányokban is rendszeresen a piaci újító szerepét játszotta azzal, hogy mindig valamilyen többletet kínált a kötelező biztosítás mellé. Idén az autó tényleges használatához igazítja a köteleződíjakat, amiből további 20-30 százalékos kedvezményt kínál, amennyiben mini Cascót tartalmazó csomagot is vásárolnak.

Míg a kampány első hete viszonylag csendesen telt, az elmúlt napokban gyorsuló ütemben nő a már megkötött szerződések száma, de az látszik, hogy az autósok egyre tudatosabban döntenek, és alaposan utánanéznek, hogy melyik ajánlatot fogadják el.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.