Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke szerint a Duna rendkívül alacsony vízállása ellehetetleníti a kereskedelmi hajózást, ezért a vízi közlekedési útvonalak azonnali karbantartását szorgalmazzák.
A Duna vízállása Budapestnél mindössze 92 centiméter, és emiatt ismét kilátszik a vízből a Gellért-hegynél az úgynevezett Ínség-szikla. Az alacsony vízállás rendkívül nagy károkat okoz a kereskedelmi hajózásnak, és ezzel együtt a mezőgazdaságnak és az iparnak is, mert leáll a szállítmányozás – mondta Szalma Botond, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) elnöke.
Megjegyezte: a teherhajóknak 200 centiméter feletti vízállásnál kellene rakodniuk, de már annak is örülnek, ha az eléri a 140 centimétert. Az alacsony vízállás okozta károkat érzékeltetve a Mahosz elnöke rámutatott: egy 1500 tonna hordképességű hajó mindössze 400 tonnát tud szállítani, miközben a költségek ugyanakkorák, az üzemanyagárak emelkednek, így, mint fogalmazott: egy-egy hajóúttal csak veszteségeket termelnek.
Az, hogy a budai alsó rakparttól 30-40 méterre, a Duna medrében, a Szabadság hídtól 60-70 méterre lévő Ínség-zátonyszikla ismét kilátszik a mederből, tovább nehezíti a közlekedést - jegyezte meg, hozzátéve, a téli időjárás miatt alig két hetük marad a vízi közlekedés, szállítmányozás lebonyolítására.
Szalma Botond az "igazi problémát" abban látja, hogy szerinte a hajózási útvonalakat nem tartják karban úgy, mint a reptereket, autópályákat, autóutakat, ezért "rossz kilátásai vannak" ennek az iparágnak, a vállalkozások csődje esetén sok száz ember munkahelye kerülhet veszélybe.
A Mahosz ezért a Duna medrének kotrását, karbantartását és szabályozását sürgeti - hangoztatta.
Az Országos Vízjelző Szolgálat előrejelzése szerint a következő napokban tovább apad a Duna vízszintje.
A Duna alacsony vízállása és a kialakult gázlók miatt kritikus a szállítási helyzet a dunaújvárosi kikötőben is: lelassult a szállítmányok érkezése, és csökkentett terheléssel tudják csak indítani a hajókat - mondta az ISD Portolan Kft. kikötő-igazgatója hétfőn.
Szabó Gyula szerint a hajók alacsony merüléssel, csökkentett terheléssel és a kisvízi felár miatt a szokottnál drágábban szállítják a rakományokat.
A Duna vízállása a dunaújvárosi vízmércénél hétfőn mínusz 27 centiméter volt, azaz ennyivel alacsonyabb a maximálisan terhelt európai típusú önjáró hajók merülési mélységénél.
Az MTI értesülése szerint az alacsony vízállás miatt kialakult szállítási helyzet egyelőre nem veszélyezteti az ISD Dunaferr kokszolóművének ellátását, ami annak köszönhető, hogy a szakemberek a szállítások vasútra, közútra terelésével, a szállítmányok átcsoportosításával igyekeznek biztosítani a szükséges alapanyagot.
A lecsökkentett rakodás miatt a kikötő rakodómunkásai jelenleg a terület "takarítását" végzik.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.