szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Svájcban javult az októberi fogyasztói hangulatot tükröző mutató, amely már a második egymást követő hónapban emelkedett.

Az UBS svájci nagybank által kedden közzétett index 0,09 ponttal 0,91 pontra nőtt. Ezzel azonban alig van a 2002-2003-as, illetve a 2008-2009-es recesszió idején regisztrált szint fölött. A UBS közleménye szerint a mutató növekedését elsősorban az új autók iránti keresletbővülés okozta az erős frank hatására.

Túry Gergely

Az indexet az UBS öt almutató - a forgalomba helyezett új autók száma, a kiskereskedelmi forgalom alakulása, a svájciak által eltöltött vendégéjszakák száma helyi szállodákban, az általános fogyasztói hangulatindex, illetve a hitelkártya tranzakciók az UBS-en keresztül az eladási pontokon - alapján számolja ki. 

Másfél hete közölt adat szerint a novemberi svájci üzleti hangulatot jelző mérőszám mínusz 64,3 pontra esett az októberi mínusz 54,4 pontról. Ezzel a mutató 2008 vége óta a legalacsonyabb. 

Elemzők szerint az adat arra világít rá, hogy a korábbi, lendületes gazdaságnövekedéshez fűzött derűlátást továbbra is beárnyékolja a svájci frank erősödése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!