szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Közel kétéves csúcsra bővültek a járműeladások novemberben az Egyesült Államokban. Összesen 976 234 gépjármű talált gazdára, 13,9 százalékkal több mint egy évvel korábban.

Az arányokat tekintve a Mercedes/Smart, a Chrysler és a Volkswagen könyvelhette el a legnagyobb emelkedést, 55,2, 44,5, illetve 40,7 százalékkal, de kétszámjegyű eredménnyel büszkélkedhet a Kia (39,1 százalék), a Hyundai (21,8), a Nissan (21,5), a Mazda (20,4), a BMW (14,8) és a Ford Motor (13,3) is. November a harmadik egymást követő hónap, amikor a havi értékesítés éves szintre kivetítve több mint 13 millió jármű eladását valószínűsíti. A novemberi adat meghaladta az elemzői várakozásokat, és 2009 augusztusa óta a legmagasabbnak felelt meg.

©

Az autógyártók azért is tudtak több új autót értékesíteni, mert a használt autókat magasabb áron számították be az új megvásárlásakor. Az alacsony kamatozású hitelek is hozzájárultak ahhoz, hogy az új járművek megfizethetőek legyenek - vélik elemzők és iparági vezetők. Biztató jel az iparág jövedelmezőségére, hogy a novemberi eladások úgy is növekedtek, hogy az autógyártók kisebb kedvezményeket kínáltak mint tavaly ilyenkor. A gépjárművek átlagára 4 százalékkal 30 ezer dollárra emelkedett az új autók árait, trendjeit, illetve ezek előrejelzéseit elemző TrueCar.com internetes autópiaci magazin szerint.

A három nagy amerikai autógyártó közül novemberben a General Motors végzett az élen: 180 402 járművet adott el, ami 6,9 százalékos növekedést jelent éves összehasonlításban. A Ford 166,865, míg a Chrysler 107 960 autót értékesített. A külföldi autógyártók közül a legjobban szereplő Toyota 137 960 járművet adott át új tulajdonosnak, s ez éves bázison 6,7 százalékos bővülés. Április óta először sikerült a Toyotának növekedést felmutatni. Összességében azonban rosszul állnak a japán autógyártók, mert tavasz óta 11 százalékról 8 százalékra csökkent részesedésük az amerikai piacon.

Az Egyesült Államok útjain futó járművek átlagéletkora majdnem 11 év, két évvel több, mint 2007-ben volt. Elemzők már több mint egy éve jelezték, hogy sok öreg jármű kezd annyira lerobbanni, hogy nem lesz gazdaságos javítani őket, ami új autók vásárlására ösztönzi majd a fogyasztókat. Hosszú távon az amerikai fogyasztói kiadások közel 6 százaléka jut az autókra, de ez az arány idén mindössze 3,5 százalék.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Lewis Hamilton is koronavírusos

Lewis Hamilton is koronavírusos

Rogán Antal helyett Gulyás Gergely felügyeli az Esterházy-kastély működtetését

Rogán Antal helyett Gulyás Gergely felügyeli az Esterházy-kastély működtetését

A kutya az embernek, a törpemalac csak a gazdájának legjobb barátja?

A kutya az embernek, a törpemalac csak a gazdájának legjobb barátja?