Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Bajban a Malév. Bár a kormány továbbra is akar egy nemzeti légitársaságot, az korántsem egyértelmű, hogy a több mint 100 millió euróval eladósodott és rövidesen akár 100 milliárd forintos uniós büntetéssel sújtható Malév lesz az. Ez derült ki Fellegi Tamás sajtótájékoztatóján, ahol a légitársaság elmúlt 10 évét bemutató kiadványát ismertették.
A Nemzeti Vagyonkezelő, a Malév és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium stábja készítette azt a speciális cégtörténetet, amit a mai napon Fehér Könyv - A Malév örökségéről címmel mutatott be a szaktárca.
Az alig 20 oldalas füzetke levezeti, hogy a kormányzat szerint hogyan és milyen döntések nyomán adósodott el a cég és került uniós vizsgálat alá. Utóbbi tiltott állami támogatás gyanúja miatt jelenleg is folyamatban van, és a jövő év elején várható a döntés, amely akár 100 milliárd forintos visszafizetési kötelezettséget is róhat a vállalatra.
A kiadvány ismerteti a privatizáció és a visszaállamosítás stációit, azt rekonstruálja, hogyan lett mára 112 millió eurós kötelezettsége a Malévnak. A Fehér Könyv elhibázott privatizációról és reprivatizációról, ezek eredményeképpen előnytelen, visszás szerződések és hitelek terheiről számol be.
Fellegi Tamás arról is beszélt, hogy a Fehér Könyv egy összefoglaló, és a teljes dokumentációt Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztosnak adják át, aki egyes esetekben ismeretlen tettesek ellen is feljelentést tesz.
Magyar Nemzeti Légitársaság?A miniszter a Malév jövőjével kapcsolatban beszámolt arról, hogy a kormány szerint szükség van magyar nemzeti légitársaságra, amit többször is elmondott a kínai és az orosz félnek is. Az oroszokkal a Malév jövőjéről a kormány azonban nem akart tárgyalni, a kínai érdeklődés pedig jelenleg függőben van, mert a felek nem találtak közös nevezőt. Aktuálisan ennyit árult el a magyar légitársaság ügyeiről a fejlesztési miniszter. Ugyanakkor arra a kérdésre nem adott egyértelmű választ, hogy miként mentheti meg a kormány a súlyosan eladósodott Malévot.
Mindenesetre: előrehaladott tárgyalások folynak európai befektetőkkel egy új, Budapest-központú magyar nemzeti légitársaság létrehozásáról, amelyről a részvényesi megállapodás akár már jövőre megszülethet - mondta Fellegi Tamás. De arról már nem szólt, hogy ez a társaság a Malév lenne.
Fellegi közölte: szóbeli megállapodást kötött Joaquín Almuniával, az Európai Unió versenyjogi biztosával arról, hogy ameddig nem zárul le az EU versenyjogi és tiltott állami támogatással kapcsolatos vizsgálata a Malévnál, és nem jelenik meg az ezzel kapcsolatos határozat, addig a magyar légitársaságot nem adja el a magyar kormány.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.