Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az év elején egyedül indult, és március végén győzött is a svájci Stadler Bussnang AG a 65,6 százalékban magyar állami tulajdonú Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) által négy motorvonatra kiírt, hatmilliárd forintos pályázaton.
Egyetlen pályázóként nyerte el a Stadler a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. négy motorvonatra kiírt hatmilliárd forintos közbeszerzését. A svájci cég ezzel közelebb kerülhet a MÁV elmaradt konszolidációja miatt tavaly ősz óta halogatott 200 milliárd forintos motorvonattenderéhez is.
A hvg.hu információi szerint holnap aláírandó szállítási szerződés jelentősebb kompromisszum eredménye. A motorvonatosításáról még 2009-ben döntött a GYSEV. Az eredeti műszaki feltételfüzet – az azóta leváltott vezérigazgató, jelenleg a bécsi fióktelepet vezető Székely Csaba ellenjegyzésével – még olyan motorvonatokról szólt, amelyek képesek átjárni a határon: „a villamos motorvonat projekt a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalszakasz személyvonati kiszolgálását kívánja megvalósítani, azzal a kiegészítéssel, hogy a járműveknek ausztriai közlekedésre is alkalmasnak kell lenniük.”
A most hatmilliárd forintért beszerzett Flirtök azonban erre nem jók.
Iparági berkekből származó információink szerint a magyar fél által preferált tender megosztotta a GYSEV vezetését, az osztrák tulajdonos csak úgy állt kötélnek, hogy az árfolyamkockázatot a magyar partner viseli. A Magyarországon egyre erősebb pozíciót betöltő Stadler ugyanis ragaszkodott hozzá, hogy a szerelvények vételárát svájci frankban törlessze a megrendelő.
A MÁV múlt heti közleménye szerint – a 2005-ös Flirt-gate néven ismertté vált és vitatott – beszerzésük óta a Stadler motorvonatai hétmilliárdot spóroltak az államvasutaknak. A svájci portékák megítélése azonban nem ennyire egyértelmű Európában. Februárban a norvég vasúttársaság által megrendelt 50 motorvonat egyike siklott ki, 200 méter hosszúságban megrongálva a pályát, leszakítva a felsővezetéket is. Finnországban pedig márciusban tucatnyi Flirtöt vontak ki a forgalomból olyan rövidzárlatok miatt, amelyek miatt menetközben füsttel teltek meg a szerelvények, az utasok pedig pánikszerűen kiugráltak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.