szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Átmeneti az az utaskiszolgálási technológia a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely alapján a Ryanair-járatok utasai gyalogosan közlekednek a termináltól a repülőgépig, illetve a betonon várakoznak felszállás előtt – derül ki a nemzeti fejlesztési miniszternek egy képviselői kérdésre adott írásos válaszából.

Németh Lászlóné válaszában azt írta, hogy a technológia kidolgozásánál a Budapest Airport jelezte: ezt csak átmeneti megoldásnak lehet tekinteni. A végleges megoldásban egy új épületszárny kiépítése is szerepel, amellyel jelentősen csökkenthető az a távolság, amelyet az utasoknak a termináltól a járatig kell megtenniük, továbbá megszüntethető, hogy az utazók a repülőgép előtt, a betonon várakozzanak. Tekintettel arra, hogy az új épületszárny kiépítéséhez külön engedélyeztetési folyamat szükséges, a kivitelezés várhatóan legkorábban a téli menetrend bevezetésének idejére, 2012. október végére készül el.

A miniszter válaszában kitér arra is, hogy a társhatóságok és a Légügyi Hivatal mindezek ismeretében hagyták jóvá a jelenlegi utaskiszolgálási technológiát, amely tartalmazza azt is, hogy meghatározott időjárási viszonyok esetén a repülőtéri szolgálat felfüggeszti az utasok gyalogos közlekedését a reptér betonján, és buszos technológiára vált. A felfüggesztésre okot adhatnak a rossz látási viszonyok, továbbá amikor a repülőtéren a zivatarokhoz kapcsolódó eljárásrend van érvényben, viharos erejű, óránként 75 kilométert meghaladó szél fúj, valamint heves záporeső esik.

A válasz szerint olyan rendkívüli eseményt, amely az utasok egészségi biztonságát veszélyeztetné, eddig egyik szervezet sem jelentett. A miniszter közölte azt is, hogy a Légügyi Hivatal a kiszolgálási technológiát véglegesítő Repülőtérrend jóváhagyási eljárásába be kívánja vonni az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatot, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is.

Németh Lászlóné válaszában kifejti, hogy a légitársaságok által igényelt szolgáltatásokat a repülőtér üzemben tartója biztosítja. A diszkont légitársaság a szolgáltatás minőségével arányosan alacsony jegyárakat biztosít. Ezért az úgynevezett fapados társaság a megszokott kiszolgáláshoz képest jóval olcsóbb szolgáltatást rendel meg a repülőtér üzemben tartójától. Amennyiben azonban egy légitársaság a költségcsökkentés érdekében az utasok kényelmetlenebb beszállítását biztosító szolgáltatást igényel, úgy a repülőtér üzemben tartójától nem várható el, hogy saját költségén extra szolgáltatásokat nyújtson. Így a légi utasoknak kell eldönteniük, hogy milyen árú és minőségű repülőjegyet és szolgáltatást kívánnak igénybe venni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!