szerző:
Rádi Antónia

Cégeik révén jelenlegi MSZP-s és egykori SZDSZ-es gazdasági háttéremberek is a Simicska–Nyerges-klán üzleti partnerei.

Néhány százezer forint veszteséget termelt tavaly tulajdonosainak a budai Orom utcába bejegyzett hulladékmentesítő Logal-Grad Kft. A 2009-ben alakult cég nem annyira gazdasági teljesítménye, inkább tulajdonosi szerkezete miatt figyelemre méltó.

Tag benne a Simicska Lajos fideszes gazdasági potentát tulajdonában álló udvari beszállító, a Közgép Zrt., illetve az MSZP háttéremberként ismert egykori Bábolna-elnök, Velez Zoltán (a jelenlegi, pénzügyekben is megkerülhetetlen szocialista pártigazgató, Velez Árpád édesapja) családi érdekeltsége, a székesfehérvári Ózon Kft. Harmadik Logal-Grad-tulajdonos az almásfüzitői timföldgyár vörösiszap-tározóit – a Greenpeace szerint a környezetre veszélyes módon – üzemeltető Tatai Környezetvédelmi Kft.

Utóbbi cég lecsúszott ugyan a 29,2 milliárd forintos Kolontár-devecseri iszaptalanítási tenderről, de a Közgép-csoportnak vigaszágon ott is csurran-cseppen. A fővállalkozónak kiszemelt Mecsekérc Zrt. egyik bejelentett alvállalkozója, a Pentavia Kft. papíron ugyan nem tartozik a birodalomhoz, a szakma azonban oda sorolja, miután tulajdonosa, az exközgépes szolnoki Nagy Zoltán.

A Velez-család és a Fidesz-közeli klán más üzleteken keresztül is – a mindkét politikai oldal befolyásos személyiségeivel jó viszonyt ápoló Szörényi zenészdinasztia bizniszeiben – alapozza az üzleti nagykoalíció legendáját.

Más jelekből is úgy tűnik, a szlogenekben kérlelhetetlen konzervatív Fidesz háttéremberei korántsem finnyásak, ha pénzről van szó. Simicska egyik reklámcége, az Euro Publicity Kft. befektetése az a Patient Media Kft., amely 2007-ben beszállt a vizitdíj-automata üzletbe, mondván, fantáziát lát a szerkezetek reklámfelületként alkalmazásában (az Euro Publicity, amely ekkor a jelenleg is közbeszerzési favorit Viszkei-fivéreké volt, egy évvel később került Simicska-közelbe, ám korábban, pár hónappal az automataüzletet követően lett Patient-tulajdonos).

Az Országos Baleseti és Sürgősségi Intézetben elhelyezett Medsys8 nevű mintaautomata finanszírozása hárult a Patient Mediára, a szofvtert Kóka János volt gazdasági miniszter korábbi cége, a Meditcom Kft. fejlesztette ki.

Építkezés a Margit hídnál. Mindent átível
©

Kóka ellenében Fodor Gábort támogatta pénzzel az SZDSZ 2008-as elnökválasztási kampányában Törő Csaba liberális kötődésű üzletember. Ő a társtulajdonosa a Geohidroterv Kft.-nek, amelyik a Közgép konzorciumi társa. Együtt – illetve hárman a Strabag MML Kft.-vel – végzik a Mecsek-Dráva hulladékgazdálkodási program rekultivációját 5 milliárd forintért.

A Geohidroterv – amelynek 2011-ig ügyvezetője volt Forró Zoltán, Demszky Gábor egykori budapesti főpolgármester kabinetfőnöke – végzi egyébként minden idők legnagyobb, 24 millió eurós magyarországi környezeti kármentesítését Üröm határában.

Az ürömi Geohidroterv-projekt kommunikációját és uniós pr-jét 2007-ben nyerte el a budapesti Monday Consulting Kft., amely gyakran pályázik a Mahir-csoport cégeivel közösen közbeszerzési tendereken. Legutóbb a ráckevei Duna-ág kotrásának pr-jét kapták meg közösen nettó 44 millió forintért.

A Monday tulajdonosa, Monostori Katalin „az elmúlt nyolc év” egy szakaszában a környezetvédelmi tárca társadalmi kapcsolatok főosztályvezetőjeként dolgozott, férje Tátrai Miklós a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója volt (még korábban környezetvédelmi helyettes államtitkár), MNV-s minőségében pedig jelenleg a Sukoró-ügy fő gyanúsítottja. Monostori Katalin édesanyját, Monostori Lajosnét még rapid módon távolította el az elnökként 1998-ban az APEH-be érkezett Simicska az adóhatóság elnökhelyettesi székéből.

Monostorinét a fél sajtó faggatta ekkoriban a Fidesz-közeli cégek adótartozásának állítólagos köddé válásáról, de ő néma maradt. A 2002-es kormányváltás után a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal élére került Monostoriné idején nem születtek falrengető jelentések az 1998-2002 közötti évek közpénzherdálása – például az országimázs-ügyek, a biztonságpiaci udvari szállító Defend Kft. megbízásai vagy a Közgép-elődnek tekinthető sztrádaépítő Vegyépszer szerződései – miatt.

A Simicska Lajoshoz és Nyerges Zsolthoz köthető cégbirodalomról bővebben a HVG legfrissebb számának vezércikkében olvashatnak!

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Februárban térhet vissza a magyar válogatott kulcsjátékosa

Februárban térhet vissza a magyar válogatott kulcsjátékosa

Sürgős lett a paksi bővítés a kormánynak

Sürgős lett a paksi bővítés a kormánynak

A Telekom nagyon beletrollkodott a békés családi idillbe

A Telekom nagyon beletrollkodott a békés családi idillbe

Így kel életre a 480 km/h végsebességű új hiperautó motorja – videó

Így kel életre a 480 km/h végsebességű új hiperautó motorja – videó

Halálos baleset az M5-ösön

Halálos baleset az M5-ösön

Így búcsúzik el a világ a fehér decemberektől

Így búcsúzik el a világ a fehér decemberektől