Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
További 1,2 milliárd euróra van szükség ahhoz, hogy Berlin új repületere jövő tavaszra el tudjon készülni. A már így is csúszóban lévő beruházás 4,5 milliárd euróba is belekerülhet, az extra költségeket a német szövetségi állam, Berlin és Brandenburg tartományok állhatják majd.
Hatalmas késésben van a német főváros új repülőterének megnyitása. A Berlin-Brandenburg repteret már tavaly júniusban át kellett volna adni, ám nem feltétlenül a csúszás a legnagyobb probléma. A Világgazdaság Online azt írja, hogy még további 1,2 milliárd eurót kell belepumpálni a projektbe, hogy a beruházás időre megvalósulhasson, és így az építmény már 4,5 milliárd euróba kerül majd, ha elkészül.
A felmerülő költségek felét, mintegy 400-500 millió eurót a hangszigetelés teszi ki, ez viszont nem a repülőtér felelőssége, a szövetségi állam száll majd be ennek finanszírozásába. Berlin és Brandenburg tartományok pedig a reptéri részesedésük arányában nyújthatnak áthidaló hitelt a társaságnak, melyet az akár már 5-7 év múlva elkezdhet visszafizetni.
A finanszírozásról a repülőtér felügyelőbizottsága dönt majd szeptember 14-én, az ugyanakkor biztos, hogy a légikikötő partnerei a mihamarabbi üzemkezdetben érdekeltek.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.