Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Évente 12 milliárd dollár értékben léptetne életbe büntetőintézkedéseket az Európai Bizottság az Amerikai Egyesült Államokkal szemben a Boeingnek korábban nyújtott tiltott állami támogatások miatt - tudatta csütörtökön az uniós testület.
A bizottság ennyire becsüli azt a kárt, amely az amerikai repülőgyártónak nyújtott támogatások miatt az Európai Uniót éri. Az uniós testület a héten jelentette be, hogy úgy látja, az Egyesült Államok nem tett eleget az ügyben a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) által hozott döntésének, amely a tiltott támogatások megszüntetését rendelte el.
Az Európai Bizottság közleménye ismerteti, hogy a szankciók, hivatalosan a tiltott támogatások megszüntetéséig alkalmazott "ellenintézkedések" lennének, az Általános Vámtarifa és Kereskedelmi Egyezmény (GATT), az Általános Szolgáltatás Kereskedelmi Egyezmény (GATS) és a WTO keretében született megállapodásokban lefektetett kedvezmények felfüggesztését jelenthetik.
Az Európai Unió viszont a vita rendezésének elősegítése érdekében vállalta, hogy nem vezet be azonnali hatállyal szankciókat, hanem ehhez előbb kikéri a WTO jóváhagyását, ami a bizottság becslése szerint 1-2 évig is eltarthat.
Az Egyesült Államok hétfőn értesítette az uniós végrehajtó-javaslattevő testületet arról, hogy meghozta a kellő intézkedéseket, hogy megfeleljen a WTO döntésének. Az európai hatóságok szerint viszont az Egyesült Államok a tiltott állami támogatásokat és azok versenytorzító hatásait nem szüntette meg, sőt a bizottság arra utaló jeleket is talált, hogy az Egyesült Államok további, az unió szerint tiltott támogatásokat nyújthatott a Boeingnak. Ezért az Európai Unió ismét a WTO-hoz fordult, hogy érvényt szerezzen a szervezet döntésének.
A WTO 2012 márciusában állapította meg, hogy az Egyesült Államok 1989 és 2006 között összesen 5-6 milliárd dollár olyan támogatást nyújtott a Boeingnak, amely összeegyeztethetetlen a WTO szabályaival, emiatt az Európai Unió és az európai Airbus repülőgépgyártó vállalat versenyhátrányt szenvedett, és érdekeik sérültek. Ezt követően a WTO Vitarendezési Testülete márciusban fél évet adott az Egyesült Államoknak, hogy a tiltott állami támogatást vagy azok negatív hatásait szüntesse meg.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.