szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csak a vezérigazgató, a helyettese, a friss személyzeti vezető és az új biztonsági főnök marad a helyén, mindenki más, az összes vezető beosztású szakember repül a vasúti személyszállítási cégből. Majdnem két tucat vezetői állásra lehet pályázni. A MÁV-START szerint mindez annak érdekében történik, hogy "olyan vezetők legyenek a személyszállítás élén, akiknek van jövőképük, tenni akarnak a vasútért és az utasokért".

Csak a fej marad - vagyis a GYSEV-ből Dávid Ilonával májusban leigazolt Ungvári Csaba vezérigazgató és szűk köre maradhat a székében, mindenki mást lapátra tesznek. Ez olvasható ki a MÁV-Start honlapján megjelent hosszú állásajánlat-listából.

Az új vezetők jelentkezését október 12-ig várják az értékesítési igazgató, a működésellenőrzési vezető, a személyszállítási szolgáltatásértékesítési vezető, a műszaki szolgáltatásértékesítési vezető, a marketing és fejlesztési vezető, az üzemeltetési igazgató, az üzemeltetés-támogatási vezető, a technológia tervezési vezető, a járműmenedzsment vezető, a gazdasági igazgató, a kontrolling vezető, a pénzügyi vezető, a számviteli vezető, a humán igazgató, a humánerőforrás menedzsment vezető, a humánerőforrás gazdálkodási vezető, a humánerőforrás fejlesztési vezető, a munkajogi vezető, a beszerzési igazgató, a jogi vezető, az Informatikai vezető, a belsőellenőrzési vezető és a kabinet vezető posztjára.

A holnapon meghirdetett állásajánaltokhoz további információkért hívhatónak megjelölt vezetők nem érhetők el, egy harmadik telefonszámon elérhető ügyintéző viszont csak arra kapott felhatalmazást, hogy kizárólag a meghirdetett munkakörökkel kapcsolatos tájékoztatást adjon. Belső botrányról se a házon kívül, se belül nem hallott senki.

Mehet, ki merre lát?
Túry Gergely

Több általunk megkérdezett, régi MÁV-osnak az eljárásról a 2002-ben a vasúttársaság élére kinevezett Mándoki Zoltán hierarchiagyilkolásként indokolt vérengzése jutott eszébe. Mándoki egy hasonlóan agresszív vezetőváltást vezényelt le - igaz, ő nem újrapályáztatta az egyébként betöltött vezetői székeket, hanem több esetben is fegyelmi eljárással és ilyen-olyan mondvacsinált indokkal tisztogatta meg a céljaihoz a terepet. Ennek az lett a következménye, hogy az állami vasúttársaság szakmailag összetartó felső-, és középvezetői rétege szétforgácsolódott. Meg az is, hogy több elmozdított vezető is sokmilliós munkaügyi pert nyert - az akkor már nem Mándoki, hanem Heinczinger István által vezetett - állami cég ellen.

A MÁV-Startnál elindított személyzeti vérengzéssel kapcsolatban jelenleg az is kérdés, hogy a MÁV-Startba belülről vagy kintről érkeznek-e majd az új emberek.

"Mindkét esetben jelentős rizikó, hogy csak a nagy számok törvénye alapján nem fog javulni a jelenlegi helyzet. Ha az előbbi következik be, és bentől érkeznek az új emberek, akkor egy, korábban már többször megrostált hierarchiából emel át dolgozókat vezetői székbe az új MÁV-Start vezetés; akiknek a vezetői képességét és felkészültségét ennyi idő alatt nincs mód rendesen megvizsgálni. Ha azonban kívülről jönnek majd az új vasúti káderek, akkor az ő rendszerbe illeszthetőségükkel lesz gond" - vázolta fel a helyzetből jelenleg kiolvasható lehetséges következményeket egy belső forrás.

A sajtószóvivő megkeresésünkre közölte: csak írásos megkeresésre jogosult válaszolni, de azt nem tudta megmondani, hogy erre mikor kerülhat majd sor.

A MÁV-START Zrt. péntek este az MTI kérdésére közölte: Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója már korábbi nyilatkozataiban jelezte, hogy a MÁV-START Zrt.-nél november elsejétől várhatók szervezeti változások, és az új szervezeti és működési szabályzat életbelépése. "A szándék az, hogy olyan struktúra alakuljon ki, amelyben közös irányításúvá tehető a MÁV-START, a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Ezáltal csökken a felső és középvezetői szintek száma, és ennek köszönhetően jelentősen rövidülnek a belső adminisztratív folyamatok és felgyorsul a döntéshozatal" - írják.

A MÁV-START október elején többek között honlapján 23 vezetői pozíciót hirdetett meg - közölték. "Azt meg kell, lehet pályázni a jelenleg hasonló pozíció betöltőjének is. Mindez annak érdekében történik, hogy olyan vezetők legyenek a személyszállítás élén, akiknek van jövőképük, tenni akarnak a vasútért és az utasokért. A jelenlegi vezetőkön kívül pályázhatnak a meghirdetett vezetői állásokra a  MÁV-csoport munkavállalói és külsősök is. Az álláslehetőségek meghirdetésének további célja, hogy a társaság jövőbeni működtetésével kapcsolatos elképzelések, új ötletek előtérbe kerüljenek" - olvasható a nyilatkozatban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!