Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A vasúti forgalom növekedése miatt szükséges a fővárost elkerülő V0-s vasúti körgyűrű, amely Komáromot Szolnokkal kötné össze, és csökkentené a Kelenföldet Ferencvárossal összekötő déli vasúti híd terhelését.
A vasúti tranzitforgalom várható növekedése, illetve a jelenlegi közúti forgalom 5-10 százalékának a vasútra terelése érdekében szükség van a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű (V0) megépítésére Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elnöke szerint - írta a Napi Gazdaság.
A V0-s híd tehermentesítené a jelenleg Kelenföldet Ferencvárossal összekötő - vagyis Budapest központjához viszonylag közel elhaladó - déli vasúti összekötő híd forgalmát.
A Napi Gazdaság szerdai számában kiemelik azt is, hogy a vasúti áruszállítás versenyképessé tételéhez az elnök szerint a V0 kiépítésén túl fejleszteni kell a kapcsolódó vasúti infrastruktúrát, illetve át kell alakítani a hozzáférést biztosító díjszámítási módszert, egyszerűsíteni az engedélyezést és a szabályozást. A szövetség becslése szerint így reális lehet a jelenlegi vasúti áruforgalom legalább évi 10 százalékos bővülése.
A V0 új gazdasági aktivitást hozhat Szolnok és Debrecen térségébe, az ottani gazdasági területek órákkal, akár napokkal is közelebb kerülhetnek az Adriai- és az Északi-tenger kikötőihez, valamint Fülöp Zsolt szerint az elkerülő megteremti annak lehetőségét, hogy Záhony térségében is komolyabb logisztikai fejlesztések induljanak.
A V0-beruházás teljes értéke a kiválasztott nyomvonaltól függően 270-600 milliárd forint (nagy részben uniós forrásból), a leendő vasútvonalak hossza pedig 190 és 280 kilométer közé tehető.
Az MLSZKSZ által a V0 hat lehetséges nyomvonalát vizsgáló megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére kiírt nyílt közbeszerzési pályázatot a Főmterv Zrt. által alakított V0 Magyarország Konzorcium nyerte meg, a dokumentumnak november végéig kell elkészülnie.
Ha a szükséges kormányzati döntések is időben megszületnek, illetve a forrás és a terület is rendelkezésre áll, az építkezés 2017-ben kezdődhet, így leghamarabb 2023-ra készülhet el a beruházás.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.