Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Bár Giró-Szász András kormányszóvivő szerdán még úgy nyilatkozott: lesz reklámadó, ezt Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter nem tudta megerősíteni. A bevezetés szerinte annak is függvénye, egy ilyen lépés milyen hatással lenne a piacra.
A szerdai kormányülésen az a döntés született, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár egyeztessen a reklámszövetséggel a reklámadó bevezetéséről – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán az M1 Az Este című műsorában.
A gazdasági tárca vezetője úgy fogalmazott: "nem tudok válaszolni arra a kérdésre, hogy lesz-e (reklámadó) vagy sem". A bevezetés annak is függvénye, hogy egy ilyen lépés milyen hatással lenne a piacra – tette hozzá.
Egy korábbi, szerdai sajtótájékoztatón Giró-Szász András kormányszóvivő még úgy nyilatkozott, hogy lesz reklámadó, bár akkor jelezte, hogy a kormány még nem tárgyalt e kérdésről.
Varga Mihály szerda este arról is beszélt, hogy nem látja a szektorális különadók kivezetésének lehetőségét, hiszen nincs honnan pótolni az ekkor kieső költségvetési bevételeket.
A nemzetgazdasági miniszter megerősítette, hogy a kormány nem ért egyet az Európai Bizottság szerdán nyilvánosságra hozott, a jövő évre vonatkozó 2,9 százalékos GDP-arányos államháztartási hiány-prognózisával, s továbbra is elkötelezett a 2,7 százalékos hiányszint teljesítése mellett.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.