Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság hétfőn reggel.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt., az elektronikus útdíjrendszer, a HU-GO üzemeltetője a rendszer leállítását nem indokolta, a törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletre hivatkozott, amelynek alapján 10 óráig a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják az úthálózatot.
A kormányrendelet hivatkozott bekezdése szerint, amennyiben az útdíjszedő a rendszer műszaki hibájára visszavezethető okból legalább két órán keresztül nem képes biztosítani a fedélzeti eszköz használatát, akkor arról köteles tájékoztatni a fizetésre kötelezetteket.
Az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban túlterheléses támadások érték, ezért 1 és 3 óra között üzemszünetet rendelt el az ÁAK. Ez idő alatt a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. Az ÁAK tájékoztatása szerint a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a támadások ügyében a vizsgálatot.
A fizetendő használatarányos útdíj a jármű tengelyeinek számától és a motor környezetvédelmi besorolásától függ: a kéttengelyes tehergépjárművek után gyorsforgalmi utakon bruttó 49,90 forint, főutakon bruttó 21,23 forint, a háromtengelyes kategóriában gyorsforgalmi úton bruttó 70,02 forint, főúton bruttó 36,75 forint, míg a négytengelyesek után gyorsforgalmin bruttó 108,38 forint, főutakon bruttó 67,60 forint kilométerenként. A környezetvédelmi besorolásnál az előbbi díjak szorzója 0,8-1,2.
Aki viszonylati jeggyel akar közlekedni, annak nem kell regisztrálnia magát az útdíjfizetési rendszerben, viszont sorba kell állnia a jegyért, és ki kell számítania, hogy hány kilométert akar a fizetős úton haladni. Nyithat előre feltöltött számlát is, ekkor elektronikusan fizethet, viszont ennek feltétele az előzetes regisztráció. Aki fedélzeti eszközt használ, annak mindenképpen regisztrálnia kell, és szükséges egy előre feltöltött számla, amelyről csak az útdíj fizethető. Az utólagos fizetéshez külön szerződést kell kötnie a fuvarozónak az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-vel (ÁAK).
Több fuvarozószervezet szerette volna elérni a rendszer indításának elhalasztását, arra hivatkozva, hogy nem volt kellő idő megfelelően felkészülni az új rendszerre.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
Elmondása szerint megrögzött Bond-rajongó, aki számára a karakter szent terület.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt Forma-1-es filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
A magabiztos Tisza-előnyt mérő, június elején készült Medián-kutatásban azt is megvizsgálták, milyen hatással lennének a különböző összefogás-kombinációk Magyar Péter pártjára.
Bár tavaly február óta a lehetőség erre meglenne, egyelőre nem számít az ORFK a kínai rendőrökre.