Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A Dubai központú Emirates Airlines állhat a Sólyom Air befektetői köre mögött, bár ezt még nem jelentették be, de a menedzsment magabiztossága is erre utalhat. A Qatar vagy az Emirates lehet a pilot projekt finanszírozója?
Közép-Keleten három nagyon jelentős központ van: Dubai, Doha és Abu-Dzabi, mindháromnak nagyon jelentős légitársasága van, évi 10-40 millió utassal. Jellemzőjük ugyanakkor, hogy a saját utasforgalmuk nagyon gyér, tranzitutasokat szállítanak – írja a Privátbankár egy, a Gazdasági Rádióban elhangzott interjúra hivatkozva. Turi Ferenc, a Capital Consulting Group (CCG) ügyvezető partnere szerint ezekben az országokban fontos irány, hogy az olajkészletek kifutásával a logisztikát fejlesztik.
A CCG ügyvezető partnere elmondta, hogy a legnagyobb az említett légitársaságok közül az Emirates Airlines, dubai központtal, 200 repülőgépük van. A vállalat nem köt stratégiai szövetséget senkivel, ám tevékenységük igen meghatározó. A másik az Etihad Airways (abu-dzabi központtal), amely a One World szövetség tagja, felvásárolta az Air Berlin csaknem 30 százalékát. Ők egy nagyon aktív stratégiai terjeszkedési politikát folytatnak (a szerbiai Jat Airways fejlesztését nemrég kezdték el – a szerk.). A harmadik a Qatar Airlines (Doha központtal), amely szintén a One World tagja.
A szakértő szerint már a Malév 2012-es csődje kapcsán felmerült, hogy egyes külföldi légitársaságok vizsgálják, miként tudnának belépni az európai piacra. Az Etihad és a Qatar neve már akkor felmerült, végül egyikből sem lett semmi. A verseny azonban most éleződik, ebben a terjeszkedésből eddig kimaradt cég egy tesztként, projektjelleggel megfuttatja, hogy mire tud jutni ezen a piacon. Mivel az Etihad a szerb nemzeti légitársaságot vette meg nem is olyan régen, így szakmai körökben az a feltételezés, hogy hogy valamelyik kompetitív társaság az, amelyik megnézné a Sólyommal, miként lehet ellensúlyozni a versenytársak terjeszkedését.
Eddig egyedül az Emirates nem terjeszkedett, ezért vélhetően leszűkíthető erre a cégre a befektetők köre – vélte Turi Ferenc. A név vélhetően azért nem hangzott el eddig, mert egy tesztjellegű projektről van szó. Az sem kizárt ugyanakkor, hogy az Emirates egy olyan résztulajdonosa áll a Sólyom megalapítása mögött, amely konkurens társaságokban is érdekelt.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A tibeti buddhizmus jövője a tét a dalai láma utódjának kiválasztása körüli harcban. Kína maga döntene, hogy legalizálja Tibet 75 évvel ezelőtti megszállását, s az ügyből presztízskérdést csinál Peking.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.
Magyar Levente a Facebookon jelentette be a nagykövet berendelését.
A kollagénpótlás óriási divat lett a fiatalságkultusz korszakában.
A Magyar Orvosi Kamara szerint nem igaz, hogy az átlagkeresetük 2 millió forint fölött van.