szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre szélesebb körben használják a magyarok is a prémium bankkártyákat, melyek a fizetés és a vásárlás mellett számos egyéb kényelmi szolgáltatást is tartalmaznak – írta felmérésének eredményeit idézve a CIB Bank.

A CIB Banknál a bankkártyával rendelkező ügyfelek körében a tavalyi évhez képest 16 százalékkal nőtt az arany kártyát használók aránya – közölte a pénzintézet. A közlemény szerint az egyedi szolgáltatásokat, prémium termékeket nem csak a leggazdagabbak igénylik – ezt az állítást a bank szerint szerint alátámasztják egy nemrégiben készült felmérés adatai is.

Noha a plasztik a magasabb jövedelmi kategóriákba tartozók körében a legnépszerűbb, az elmúlt időszakban a 300-350 ezer forint közötti jövedelmi kategória után a 100-150 ezres jövedelmi kategóriában nőtt leginkább a Gold kártya használóinak száma.

Érdekesség, hogy a prémium plasztikot használók jellemzően jóval nagyobb, több mint kétszeres értékben vásárolnak, mint az egyéb típusú kártyákat használók. A CIB Bank 500 fős mintán végzett reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a nők és a férfiak másra költenek a legszívesebben, ha prémium szolgáltatásról vagy nagyobb értékű termékről van szó: míg a hölgyek elsősorban wellnessezésre (41 százalék), addig a férfiak inkább gépjárműre (45 százalék) fordítanak nagyobb összegeket.

Mindkét nem képviselői közel azonos százalékban költenek azonban gasztronómiára (26 és 32 százalék) és prémium, nagyobb értékű utazásra (22 és 21 százalék). Nem csoda, hiszen ezeknek a kedvteléseknek inkább párban, vagy társaságban szokás hódolni – fogalmazott a bank.

Az utazás típusa és a célpont tekintetében azonban ismét találunk különbséget a két nem között: a nők a francia riviérát részesítik előnyben, míg a férfiak inkább egy városlátogatással egybekötött hosszú hétvégét választanának.

A prémium kártyák folyamatos terjedése is mutatja, hogy a bankkártya ma már nem csak egy plasztiklap, mellyel fizethetünk és készpénzt vehetünk fel, hanem egyre több szolgáltatást is kaphatunk mellé.

„A légitársaságoknál vagy szállodaláncoknál már régóta működtetett csomagokhoz hasonlóan egyre szélesebb ügyfélkör igényli, hogy bankkártyájához is automatikus kedvezmények, pluszszolgáltatások kapcsolódjanak, melyekkel az ügyfél akár egy exkluzív világba is beléphet. Kézenfekvő ez az igény, hiszen a kártya mindig kéznél van, és a mobiltelefonunk után talán a leggyakrabban használt eszköz” – közölte Horváth Krisztián a CIB lakossági üzletágának ügyvezetője.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!