Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A pénzügyi tranzakciós illeték egyik pozitív hozadéka, hogy a bankok a korábbiaknál is erőteljesebben terelik ügyfeleiket az elektronikus pénzforgalmi szolgáltatások irányába. A Bankmonitor szerint kissé érthetetlen miért csak ilyen lassan csökken a készpénz- átutalási megbízás (sárga csekk) dominanciája. Leginkább azért, mert a csoportos beszedési megbízás erre kényelmes és biztonságos alternatívát kínál, valamint a legtöbb esetben ez a legolcsóbb megoldás.
A Magyar Nemzeti Bank által készített Jelentés a fizetési rendszerről (2013) címet viselő kiadványt bújva egy mellbevágó ténnyel szembesültünk a minap, miszerint "az elmúlt egy évben nem történt jelentős előrelépés a közüzemi számlák és egyéb szolgáltatási számlák fizetésének készpénzmentesítése terén" – írja a Bankmonitor.
A pénzügyi tranzakciós illeték egyik pozitív hozadéka, hogy a bankok a korábbiaknál is erőteljesebben terelik ügyfeleiket az elektronikus pénzforgalmi szolgáltatások irányába. Ez az egyik oka annak, hogy a bankkártyás vásárlások a legtöbb esetben továbbra is díjmentesek, és hogy a készpénzfelvételek után felszámított díjak jelentősen megemelkedtek. Az elektronikus pénzforgalmi szolgáltatások köre a kártyás vásárlásoknál azonban jóval szélesebb, hiszen ide tartoznak a különböző átutalások is (eseti, rendszeres utalás, csoportos beszedési megbízás), amelyek szintén előnyt élveznek a készpénzes tranzakciókkal szemben. Mindezek fényében egyszerűen nem értjük, hogy miért csak ilyen lassan csökken a készpénz- átutalási megbízás (sárga csekk) dominanciája. Leginkább azért, mert a csoportos beszedési megbízás erre kényelmes és biztonságos alternatívát kínál, valamint a legtöbb esetben ez a legolcsóbb megoldás.
A portál három eltérő viselkedési mintát vett górcső alá (saját ATM-ből veszünk fel pénzt és úgy fizetünk, a postán bankkártyával fizetünk, illetve a csoportos beszedést választjuk), mindhárom esetben 30 ezer forint fizetési kötelezettségnek teszünk eleget. A Bankmonitor bankonként azokat a számlacsomagokat vette számba, amelyek átlagos jövedelem (150 ezer forint) és normál bankhasználati szokások mellett a legjobb feltételeket kínálják az ügyfelek részére.
A 14 vizsgált bankból mindössze két bankot (K&H Bank, Sberbank) találtak, ahol a vizsgált feltételek mellett jobb alternatívát lehet találni a csoportos beszedéssel szemben. Minden más esetben kétségkívül jobban járunk, ha csoportos beszedés mellett döntünk. Ezzel szemben a postai bankkártyás fizetés fájó emlékeket szülhet – írja a portál. A legtöbb esetben még akkor is jobban járunk, ha előzetesen bankunk automatájából gondoskodunk a szükséges készpénzről, a postani bankkártyás fizetés ugyanis nem minősül bankkártyás vásárlásnak.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Az igazságügyi miniszter arra kérte a nagyköveteket, informálják alkalmazottaikat, hogy a részvétel a Pride felvonuláson szabályértésnek minősül. Levelében azonban több tévedés is szerepel. A diplomáciában meglehetősen szokatlannak számít az ilyen tájékoztatás.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Van köztük olyan, amelyik az űrruhák fejlesztését segíti, de olyan is, aminek eredményét az űrbéli növénytermesztésben lehet majd hasznosítani.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Bár több településen is érdeklődéssel vizsgálják a törvényt, hasznosságát és kockázatait illetően változatlanul vannak aggályaik.
A közlekedési miniszter szerint a kormány és a felügyelet hibázott a 2000-es évek elején, meg kell várni a bírósági folyamat végét.