szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már elkészült a BKV új működési modellje, amely alapján két cégre bontanák a most 12 ezer munkavállalót alkalmazó fővárosi társaságot – mondta a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió műsorában.

A jövőben szétválasztanák a kötöttpályás- és a buszközlekedést, erre azonban már csak a következő önkormányzati ciklus első felében kerülhet sor – mondta György István az InfoRádió Aréna című műsorában.

György István szerint a buszjáratok harmada maradna a BKV-nál, a többit külső cégek látnák el, növelve a versenyhelyzetet és a szolgáltatás színvonalát. Bár a kötöttpályás közlekedésben szűkebb a mozgástér a verseny kialakítására, vannak olyan modellek, amelyekre György István szerint mégis van lehetőség.

A városüzemeltetés struktúrájának átalakításával, a közösségi közlekedés intézményrendszerének átszervezésével – a fejlesztések dacára is – reálértékben a korábbi összeg 95-97 százalékra csökkent a terület forrásigénye, ami a hatékonyabb működtetésnek köszönhető – közölte a fideszes politikus.

Hozzátette, hogy az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamos vonalára az uniótól kapott 110 milliárd forintos támogatást 2015-ig fel kell használni, ezért kellett egyszerre több nagy programot is megkezdeni a városban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!