szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Friss levélre ébredhettek csütörtök reggel azok az ügyfelek, akiket érint az Elmű-Émász és a Díjnet közötti huzavona. Úgy tűnik, egyelőre a Díjnet maradt alul a csatában: most azt közölték ugyanis, hogy mégsem lehet majd az elműs áramszámlákat Díjneten keresztül rendezni. Ezzel csak fokozódott a káosz, az ügyfeleknek még nehezebb tisztán látni ebben az ügyben.

A januárban esedékes áramszámlát sok díjnetes ügyfél már az Elmű-Émász rendszerén keresztül volt kénytelen rendezni, miután az áramszolgáltatótól év elején közölték, hogy a január 16-a után készült számlákat „már nem áll módjukban a Díjnet felületén bemutatni”.

Azok az ügyfelek, akik továbbra is elektronikus úton akarják rendezni számláikat és nem szeretnének visszatérni a papíralapú számlázáshoz, regisztráltak az Elmű-Émász oldalán. A Díjnet múlt hétvégén „Megoldottuk!” felkiáltással arról tájékoztatta az érintett fogyasztókat, hogy újabb regisztráció után mégiscsak lehet majd rajtuk keresztül rendezni a villanyszámlát.

Az Elmű-Émász a hét elején visszalőtt: levélben figyelmeztették az érintett fogyasztókat arra, hogy a Díjnet ötlete szerintük adatvédelmi és ügyfélkapcsolati szempontból is aggályos. Egyben közölték, hogy mindenki csak saját felelősségre vegye igénybe ismét ezt a szolgáltatást.

MTI / Máthé Zoltán

Aki esetleg már eddig sem értette a két társaság vitáját, könnyen lehet, hogy ezután még inkább nem fogja.

A Díjnet csütörtök reggelre megérkező levelének már azt a címet adták ugyanis, hogy „Mi igazán megpróbáltuk – sajnos nem sikerült”. Közölték, hogy mégsem lehet majd elműs számlát fizetni rajtuk keresztül, mert az Elmű-Émász honlapján váratlanul megszüntették az elektronikus számlák e-mailben történő küldésének funkcióját.

„Határozottan állítjuk, hogy megoldásunk sem adatvédelmi, sem technikai oldalról nem aggályos. Természetesen az Elmű-Émász-nak bármikor módjában áll honlapján változtatásokat végrehajtani, jelen esetben ez a változtatás sajnos szolgáltatásunk ellehetetlenülését eredményezte” – tették hozzá a Díjnettől.

A hvg.hu egyik olvasója jelezte: csütörtök reggel az Elmű ügyfélszolgálatán azt a tájékoztatást kapta, hogy nem ismerik a Díjnet legfrissebb levelének tartalmát, és állították, hogy továbbra is lehet Díjneten keresztül rendezni az áramszámlát. Az ügyintéző cáfolta azt is, hogy vita lenne az áramszolgáltató és a Díjnet között. Arra a kérdésre sem tudtak válaszolni, mit jelent az, hogy "váratlanul megszüntették az elektronikus számlák e-mailben történő küldésének funkcióját". Szerintük nem történt ugyanis ilyen az Elműnél.

A Díjnet ügyfélszolgálatán a hvg.hu-nak megerősítették, hogy a csütörtökre virradóra érkezett levelet valóban ők küldték, és rajtuk keresztül már csak olyan elműs számlát lehet rendezni, amely korábban megjelent a rendszerben. Új számlát nem tudnak megjeleníteni, és elműs regisztráció sem lehetséges már az ügyfelektől – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!