szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár az Egyesült Államokban igen nagy sajtófókusz helyeződik a különböző kézműves, biotermékeket forgalmazó kisboltokra, kisebb élelmiszerboltokra, és úgy tűnik, mintha az emberek fogyasztása áthelyeződne e boltok irányába, a számok azt mutatják, az amerikaiak egyre nagyobb arányban vásárolnak a nagy láncoknál.

Nem biztos, hogy tényleg a kisebb kézműves, bioboltok, kisebb élelmszerboltok lesznek a nyerők – írja a Forbes. Bár az Egyesült Államokban igen nagy sajtófókusz helyeződik a különböző kézműves és biotermékeket forgalmazó boltokra, és úgy tűnik, mintha az emberek fogyasztása áthelyeződne e boltok irányába. A King Retail Solutions (KRS) cég és egy arizonai egyetem közös tanulmánya szerint minden eddiginél nagyobb arányban fordulnak az amerikai vásárlók a nagy láncokhoz.

Az 1200 megkérdezett vásárló 77 százaléka válaszolt úgy, hogy 2013-ban nem csak élelmiszert árusító boltból vásárolt élelmiszert (a Target és a Walmart például igen népszerű). Emellett a megkérdezettek 96 százaléka válaszolt úgy, hogy nem tervez ilyen kisboltban vásárolni 2014-ben. Mindemellett az amerikaiak gyógyszertárakban is egyre inkább vásárolnak élelmiszert, népszerűek még a "dolláros láncok" is. Érdekességként elmondható, hogy a felmérés szerint minél tehetősebb egy vásárló, annál kevésbé fog csak élelmiszerre szakosodott kisebb boltban vásárolni.

A megkérdezett vásárlók azt válaszolták, hogy azért kedvelik inkább a nagy láncokat, mivel ott jobb árakkal találkoznak, és kényelmesebb is nekik ez a vásárlási forma (az élelmiszer megvásárlásához). És mielőtt azt gondolnánk, hogy a nagy láncoknál csak konzerv és mélyhűtött élelmiszer lehet kapni, a válaszadók a nagy kiskereskedelmi láncokat a csak élelmiszert forgalmazó boltok elé rangsorolták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!