Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az indiai Tata-csoport stratégiai partnerségre lép az Uber utazásmegosztó céggel. Részleteket nem közöltek a vállalatok a szerdai bejelentéskor, de az ügyletet ismerő forrás szerint a Tata csaknem százmillió dollárt (27,9 milliárd forint) fektet az amerikai vállalatba.
A Tata Opportunities Fund nevű magántőke alap befektetésével az Uber India célja, hogy utolérje versenytársát, az Ola nevű utazásmegosztót. Az Uber India jelenleg napi 200 ezer utazást bonyolít átlagosan, míg a japán Softbank és az orosz DST Global által finanszírozott Ola mintegy 750 ezret, a napi egymilliós határt várhatóan még augusztusban lépi át. Az Uber India a következő 6-9 hónapban szeretné elérni a napi átlag egymillió utazást.
Az Uber jelenleg 18 indiai városban elérhető, amivel a helyszínek számában az Egyesült Államok után a második helyen áll az ázsiai ország. A Financial Times üzleti napilap tudósítása szerint noha a Tata és az Uber nem közölt részleteket a megállapodásról, iparági szakértők úgy tudják, az Uber India egyik célja a platformját használó sofőrök számának gyors növelése lehet.
Az Uber Indiának jelenleg 150 ezer sofőrje van, míg az Ola 200 ezer autóssal működik, és 2017-ig egymillióra szeretné növelni a számukat. Mivel Indiában kevés embernek van saját autója, az autóvásárlás finanszírozása lehet az egyik lehetséges megoldás a sofőrök számának növelésére. Ebben segítséget nyújthat a Tata, amely a pénzügyi szektorban és az autógyártásban egyaránt jelen van, a csoporthoz tartozik egyebek között a Jaguar Land Rover márka is.
A jelenleg mintegy 60 országban működő Uber piaci értékét 40 milliárd dollárra becsülik. Működését nehezíti, hogy számos országban vitába került a közlekedési hatóságokkal. Indiában is folyamatban vannak a tárgyalások a kormányzattal, valamint Delhi városának vezetésével egyes szabályozási kérdésekben, mint az utasbiztonság és az adózás.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.