Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Már dolgoznak a távolsági autóbuszos személyszállítás liberalizációján, az új szolgáltatókat pályázati úton választják majd ki. Az uniós elvárásoknak a Volán nem felel meg, mert járműparkjának átlagos életkora meghaladja a tíz évet.
Már dolgoznak a távolsági autóbuszos személyszállítás liberalizációjának előkészítésén – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A lap csütörtöki számában emlékeztet arra, hogy a Volán-társaságok fennálló közszolgáltatási szerződései – a vonatkozó uniós előírások szerint – nem hosszabbíthatók meg, így jövő év végén hatályukat vesztik.
A tárca közlése szerint az új szolgáltatókat pályázati úton választják majd ki, a kiírás szakmai előkészítése pedig már folyamatban van.
A Volán-portfólióba tartozó társaságok 6450 autóbusszal rendelkeznek, ezekből a helyközi közszolgáltatásban mintegy 5400 busz üzemel.
Az uniós elvárás szerint csak olyan cégek indulhatnak a pályázaton, amelyek járműparkjának átlagos életkora nem haladja meg a tíz évet, márpedig a Volánoknál ez országos szinten csaknem 14 év – írja a Világgazdaság.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ha igazolódnak az Európai Bizottság megállapításai, az éves globális forgalmában is jól látható büntetésre számíthat.