Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A korábbi BKK-vezér Vitézy Dávid hosszú bejegyzésben rohant ki a BKK lefokozása miatt. Szerinte Tarlós István a hibás, aki nem érti, hogy 2016-ban nem az autósok körül forog a világ.
2016 van és egyre több embernek fontos az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés.
– reagált Facebookon Vitézy Dávid, korábbi BKK-főnök arra a friss hírre, hogy a budapesti cégtől elveszik a közútkezelési feladatokat.
„Amikor a BKK-t felállítottuk, az volt a cél, hogy egy integrált közlekedésszervező alakuljon, ami egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel, követve számos sikeres város modelljét Londontól Szingapúrig" – magyarázta Vitézy, szerinte miért volt logikus és a szükséges a különböző feladatok együtt kezelése.
Vitézy azt javasolta bejegyzésében, hogy „picit talán foglalkozzunk a jövővel is", mert „nem 1974-et írunk, még ha az akkor fiatal mérnökök némelyikének nosztalgiája oda is próbálja most a várost és a közlekedéspolitikát visszarepíteni” – szólt oda Tarlós Istvánnak, akivel köztudottan rengeteg konfliktusa volt, míg a BKK élén állt.
Vitézy ezután hosszan taglalta, hogy miért idejemúlt stratégia az autósoknak kedvezni, ha egy nagyváros közlekedésének megszervezése a tét: a biciklisek térnyerésétől a közösségi közlekedési módokig rengeteg érvvel támasztotta alá az aktuális trendeket.
„2016 van és ha most épp visszafelé is indult Budapest e téren, biztos vagyok benne, hogy a jövő ellen sikeres harcot nem lehet vívni - és épp a fenti trendek, kihívások, szemléletváltás miatt lesz még egységes és korszerű szemléletű közlekedéspolitika, közlekedésirányítás Budapesten” – fejezte be gondolatmenetét Vitézy.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nyolcan megsérültek a ráfutásos balesetben.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.