Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A népszerű retróital, a Márka gyártója az utóbbi években komoly karriert futott be, a cég pedig már külföldön is terjeszkedne.
A Balkánon akar terjeszkedni a Márka üdítők gyártója – írja a Népszabadság.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. egyik tulajdonosa, ügyvezetője a lapnak elmondta, már nem csak a magyar piacra akarnak koncentrálni, az elképzelések szerint Bosznia-Hercegovinában, Szerbiában, Montenegróban, Bulgáriában, Romániában is betörnének a piacra, ezt most készítik elő, de idén ősszel, vagy jövő tavasszal már meg is lépnék a dolgot.
Pécskövi azt mondta, mivel a balkáni országokban nem ismerik a Márkát, ezért megfelelő marketinget és a piacképes ár-érték arányt próbálják majd bevetni, de még a recepten is igazítani kell, hogy az ital ízvilága megfeleljen a külföldi fogyasztók igényeinek. A tervek szerint saját disztribúciós hálózatot és képviseletet hoznának létre az egyes országokban és arra számítanak, hogy hamarosan az árbevétel érdemi része már az exportból fog bejönni.
A Pécskövi Tibor és testvére, Pécskövi Gábor tulajdonában lévő italgyár egyébként az utóbbi évben dinamikusan növekedett, 2010-ben még 500 milliós árbevételük volt, idén már 3,5 milliárddal terveznek, tavaly pedig még kapacitásproblémáik is akadtak, nem tudtak annyi italt gyártani, amennyi kellett volna. A cég ezért Bács-Kiskun megyében tervez egy cég- és logisztikai központot kialakítani, hosszú távon a termelést is ide hoznák.
A Márka üdítőital receptjét 1973-ban dolgozták ki, a szőlő, meggy, málna és narancs ízű szénsavas üdítőitalok mellett a cég ma viszont már gyümölcsleveket, jeges teát, ízesített vizeket, hamarosan pedig izotóniás sportitalokat is kínál. Az eredeti Márka szénsavas család ma már csak az árbevétel 60-65 százalékát adja.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.