Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A népszerű retróital, a Márka gyártója az utóbbi években komoly karriert futott be, a cég pedig már külföldön is terjeszkedne.
A Balkánon akar terjeszkedni a Márka üdítők gyártója – írja a Népszabadság.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. egyik tulajdonosa, ügyvezetője a lapnak elmondta, már nem csak a magyar piacra akarnak koncentrálni, az elképzelések szerint Bosznia-Hercegovinában, Szerbiában, Montenegróban, Bulgáriában, Romániában is betörnének a piacra, ezt most készítik elő, de idén ősszel, vagy jövő tavasszal már meg is lépnék a dolgot.
Pécskövi azt mondta, mivel a balkáni országokban nem ismerik a Márkát, ezért megfelelő marketinget és a piacképes ár-érték arányt próbálják majd bevetni, de még a recepten is igazítani kell, hogy az ital ízvilága megfeleljen a külföldi fogyasztók igényeinek. A tervek szerint saját disztribúciós hálózatot és képviseletet hoznának létre az egyes országokban és arra számítanak, hogy hamarosan az árbevétel érdemi része már az exportból fog bejönni.
A Pécskövi Tibor és testvére, Pécskövi Gábor tulajdonában lévő italgyár egyébként az utóbbi évben dinamikusan növekedett, 2010-ben még 500 milliós árbevételük volt, idén már 3,5 milliárddal terveznek, tavaly pedig még kapacitásproblémáik is akadtak, nem tudtak annyi italt gyártani, amennyi kellett volna. A cég ezért Bács-Kiskun megyében tervez egy cég- és logisztikai központot kialakítani, hosszú távon a termelést is ide hoznák.
A Márka üdítőital receptjét 1973-ban dolgozták ki, a szőlő, meggy, málna és narancs ízű szénsavas üdítőitalok mellett a cég ma viszont már gyümölcsleveket, jeges teát, ízesített vizeket, hamarosan pedig izotóniás sportitalokat is kínál. Az eredeti Márka szénsavas család ma már csak az árbevétel 60-65 százalékát adja.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.