szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Brexit után honnan lesz pénz a magyar térkövekre? Jön az alapnyugdíj? Látta már a FHB vezérét rövidnadrágban? Ki tervezi meg a jövő városait? Ez a hvg.hu gazdasági rovatának heti összefoglalója.

Nagy-Britannia hamarosan szavaz arról, hogy bennmarad-e az Európai Unióban, vagy kilép. A maradók és az ellenzők tábora nagyjából ugyanakkora. A britek kilépése gazdasági szempontból mindenképpen őrültség lenne, ám a támogatók egyszerűen fütyülnek az észérvekre, és a regnáló elit pánikkeltéséről beszélnek, nem eredménytelenül. Nagyon sokan meg vannak győződve, hogy a Brexitet követő gazdasági visszaesés csak átmeneti lehet, a lényeg, hogy megszabaduljanak a pénzügyi tehertől, amit az EU finanszírozása jelent (a britek az egyik legnagyobb nettó befizetőként évi 9 milliárd fontot adnak be a közösbe), és megvédjék a szociális kasszákat a főként kelet-európai bevándorlóktól – akik nélkül egyébként Nagy-Britannia nem lenne működtethető.

Ha az angolok kilépnek, ki fogja finanszírozni a magyar falvakban a térkövezéseket?

2030–2040-re a nyugdíjak helyettesítési rátája 50 százalékra is csökkenhet, ami azt jelenti, hogy az aktív évek idején megszokott jövedelem kevesebb, mint felével számolhat a munkavállaló időskori ellátásként ” – mondja Matits Ágnes nyugdíjszakértő, aki szerint már azoknak is jelentős életminőség-romlással kell számolnia, akiknek viszonylag normális volt a fizetésük, de nem készültek fel az időskori éveikre. Mivel azonban egyre magasabb azon nyugdíjba vonulók aránya, akik életük jelentős részében minimálbérre voltak bejelentve, drasztikusan megemelkedhet azok száma, akik minimális nyugdíjat kapnak majd. Ez pedig könnyen szociális katasztrófához vezethet.

Ön miből tervezi megvenni a zsömlét, ha nyugdíjba megy?

A hét képe:

A TV2-ben és a Ripostban mutogatott felvételeket Spéder Zoltánról egy híres olasz lesifotós készíthette. Vagy nem, de akkor meg meghamisították az adatokat.
©

A jövő városainak inkubátorházát alkotta meg az Európai Unió azzal, hogy elfogadta az Amszterdami Paktumot. Mivel a városokban koncentrálódik az európai lakosság hetven, a gazdasági teljesítmény 85 százaléka, ugyanakkor a legtöbb szociális probléma is ebben a környezetben csúcsosodik ki, ideje volt kitalálni egy olyan programot, amely kifejezetten a városok jövőbeli szükségleteire koncentrál. Az EU 12 témában vár együttműködő önkormányzatokat a helyi gazdaság felpörgetésétől a migráció kezelésén át a lakhatási gondok megoldásáig, akiknek javaslatokat kell tenniük a legkedvezőbb szabályozói környezetre,valamint jó gyakorlatokra, amiket aztán Európa-szerte elterjesztenének.

Melyik magyar innovatív város csatlakozik a kezdeményezéshez?

Sok, akár 240 ezer tonna görögdinnye is terem majd idén idehaza. Az összesen 5300-5500 hektáron termesztett édes gyümölcsből a hazai szükségleten kívül leginkább Németországba, illetve Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba szállítanak majd a kereskedők. Haszonra az tehet majd szert – mondta Dorcsinecz Balázs, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács zöldségtermelői főbizottságának elnökségi tagja –, aki a kilónként 110 egységár felett tud majd maradni.

Lesz az idén dinnye-bomba?

Egy kecskeméti hangárban kifejlesztettek és összeraktak egy kétüléses sport- és oktató repülőgépet, amely már most világszám, és nagyon úgy fest, pár éven belül letarolhatja saját világpiacát. Öt éve még papíron sem létezett a Fusion 212, ma már több százat azonnal el tudnának adni a Siemensszel közösen fejlesztett magyarelektromos  karbonrepülőgépből. Az e-repülő a legnagyobb európai repülési szakkiállításról elhozta megkapta az innovációs csúcsdíjat is.

Ön szerint befut a világpiacon a magyar elektromos repülőgép?

Akár 500 millió forintos nyereséget is elkönyvelhet Wáberer György fuvarozó cége azok után, hogy a héten megjelent és hatályba lépett egyik kormányhatározat illetékmentessé tette a lízinggel szerzett kamionokat  A Waberer's vezetője, aki egyben a közúti fuvarozás fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott is, részt vett a törvényelőkészítésben, nem mellesleg cégének mintegy 2500 lízingelt kamionja van.

Mit gondol az intézkedésről?

A Suzuki Motor Corp. szerdai közleménye szerint Szuzuki Oszamu elnök-vezérigazgató és Honda Oszamu alelnök is vállalta a felelősséget az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapításában történt szabálytalanságok miatt, és visszaadták a megbízatásukat. Az autógyár 26 modelljénél, összesen 2,14 millió autónál alkalmazott nem a japán szabványnak megfelelő eljárást a fogyasztási értékek meghatározására. A Szuzuki Motor a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkenti.

Elképzelhető ez Magyarországon?

Ha ezt a cikket érdekesnek találta, van még: kövesse és ha tetszik, ossza meg ismerőseivel a gazdasági rovat Facebook-oldalának bejegyzéseit!

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nyolc cégre hullott eddig a jegybanki pénzeső

Nyolc cégre hullott eddig a jegybanki pénzeső

Cardiffból jelentjük: a magyar szurkolók dalban mutatkoztak be

Cardiffból jelentjük: a magyar szurkolók dalban mutatkoztak be

Megkegyelmez az állam Mészárosnak: megveheti tőle a gondba került Mátrai Erőművet

Megkegyelmez az állam Mészárosnak: megveheti tőle a gondba került Mátrai Erőművet

Egerbe viszi edzeni úszóit Shane Tusup

Egerbe viszi edzeni úszóit Shane Tusup

Klímakutató: Velence előbb-utóbb víz alá kerül

Klímakutató: Velence előbb-utóbb víz alá kerül

Átláthatatlanságot, korrupciós kockázatot talált az Állami Egészségügyi Ellátó Központnál a számvevőszék

Átláthatatlanságot, korrupciós kockázatot talált az Állami Egészségügyi Ellátó Központnál a számvevőszék