Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az ázsiai autógyártók vezetői arra figyelmeztettek pénteken, hogy visszafoghatják, sőt akár jegelhetik is nagy-britanniai beruházásaikat, miután a brit lakosság többsége az ország európai uniós tagságának megszüntetése (Brexit) mellett állt ki.
Az ázsiai autógyártók, köztük a japán Toyota és a Nissan, Nagy-Britanniában működő gyárai jelentős részben uniós exportra termelnek. A népszavazási kampányban a további brit EU-tagság mellett foglaltak állást, és arra figyelmeztettek, hogy az egész brit járműgyártó szektor megszenvedi, ha referendumon a többség Nagy-Britannia kilépésére szavaz.
A brit járműipar közvetlenül és közvetve 800 ezer alkalmazottnak ad munkát, és évente 15,5 milliárd font (6200 milliárd forint) termelési értékkel járul hozzá a brit hazai össztermékhez. A Nagy-Britanniában gyártott járművek 80 százalékát külföldön értékesítik, az Európai Unió piacára a teljes kivitel 57,7 százaléka kerül.
Mégis meglepően nagy fölényben voltak a Brexit mellett szavazók még az észak-angliai Sunderlandben is, ahol a Nissan hatezer embernek ad munkát. A sunderlandi üzem amúgy a legnagyobb autógyár Nagy-Britanniában.
A legnagyobb brit autógyártó, az indiai Tata Group tulajdonában lévő Jaguar Land Rover (JLR) úgy becsüli, hogy az évtized végére egymilliárd fonttal csökkentheti éves nyereségét a Brexit.
Az autógyártók számára nagy kérdés, hogy milyen típusú kereskedelmi megállapodásokat köt Nagy-Britannia és az Európai Unió a kilépési folyamatban – közölte a JLR egyik vezetője pénteken adott nyilatkozatában.
Az Európai Unióba irányuló brit exportot nem terhelik vámjellegű korlátozások. A Toyota attól tart, hogy akár 10 százalékos vámot is kivethetnek majd a Nagy-Britanniában gyártott autókra, ami az árakra és a nyereségre is kihatna, illetve csökkentené az eladásokat.
A Nissan 475 ezer, a Toyota pedig 190 ezer autót gyártott tavaly nagy-britanniai üzemeiben. A Toyota, a Tata és a Nissan mellett a BMW, a General Motors és a Honda is gyárt autókat Nagy-Britanniában.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.