A BKK nem bízott a magyar buszokban a gyártók szerint

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) előző vezetése jelezte, nem bíznak a magyar buszokban, egyebek mellett ezért nem fut több magyar gyártású busz az utakon - mondta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke hétfőn este a köztévében.

  • MTI MTI
A BKK nem bízott a magyar buszokban a gyártók szerint

A közösségi tulajdonban, BKV-nál, Volánnál lévő mintegy 6 és félezer autóbusz több mint fele túlfutott, átlagéletkoruk 18, illetve 13 év - közölte a Mabusz vezetője. Vincze-Pap Sándor szerint lenne helye az új magyar autóbuszoknak, ennek ellenére az elmúlt években beszerzett járművek több mint 80 százaléka külföldi gyártású volt.

A magyar autóbuszokat műszakilag a BKV és a Volán igényeire fejlesztették, olcsóbbak, mint a külföldiek, és a magyarországi hozzáadott értékük akár 80 százalék felett is lehet - tette hozzá.

Azt mondta, mostani magyarországi autóbuszgyártást évi 150-200 darabra tervezték, ezt öt év alatt akár ezerre is lehetne növelni, és külföldi piacokra is lehetne gyártani. Évente ütemezetten növekvő autóbuszgyártásban kell gondolkodni a Mabusz elnöke szerint, aki úgy vélte, az első 3-5 évben hazai piacon, majd később külföldre lehetne értékesíteni a buszokat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.