Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Szíjj László, az utóbbi időben állami megrendelésekkel felfuttatott építőipari Duna Aszfalt tulajdonosa lehet az MKB Bank legfontosabb végső haszonhúzója, írta a csütörtöki Figyelő a bank eladását ismerő forrásokra hivatkozva. A hetilap értesülését Szíjj nem erősítette meg.
A HVG csütörtöki számában szintén vizsgálja a tulajdonosi hátteret. A közállapotokat jellemző feltételezések közé sorolja, hogy a Magyar Nemzeti Bank is azért hozta létre az alapítványait, hogy megkaparintsák az MKB-t, de ez az út járhatatlannak bizonyult, más konstrukciót kellett kiagyalni. Többen tippelnek arra, hogy az MKB valamelyik távol-keleti magyar „kolónia” közreműködésével gyakorlatilag abban a kézben maradt, mint volt, vagyis jegybanki pénz van benne. Mások szerint a pénzt „a fiúk” adták össze, a Fidesz-közeli cégbirodalmak mozgósításával. Itt lépett a képbe az utóbbi időben felfuttatott Duna Aszfalt és Szíjj László.
Mennyi pénze van a Duna Aszfaltnak?
A számok beszédesek és óvatosságra intenek. Szíjj legfontosabb végső haszonhúzó szerepével kapcsolatban mindenképpen meg kell jegyezni, hogy a Duna Aszfalt 2015-ben az előző évhez képest (12,4 milliárdos adózás előtti eredmény mellett) másfél milliárddal több, 5,5 milliárd forint osztalékot fizetett ki. A HVG cikke emlékeztet arra, hogy az MKB vételéra 37 milliárd forint volt, miközben a bank ellen folyamatban van egy 63 milliárd értékű per. A vevők a nyilvánosság előtt nem oszlatták el a homályt, titkolóznak arról, hogy kik a valódi tulajdonosok.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.