szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal megszüntette a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL) televíziós reklámidő-értékesítésének vizsgálatát – közölte a hivatal pénteken.

A GVH 2015. június 15-én indított eljárást gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt a Magyar RTL Televízió Zrt. ellen. Az eljárást idén június 20-án azért szüntette meg, mert időközben átrendeződött a piac, elsősorban az Atmedia Kft. csatorna portfóliójának 2016-ra megvalósult jelentős bővülése miatt. Így a feltételezett erőfölényes helyzet nem volt megállapítható – közölte a GVH.

A hivatal felidézte: az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 (Cool, Film+, RTL II) csatornákat a hirdetőknek, emellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet a verseny torzítására az országos televíziós reklámpiacon.

A GVH tájékoztatása szerint hasonló aggályok már megfogalmazódtak korábban is, akkor a GVH a 2011. december 19-én kelt határozatában kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett. Ez azt jelentette, hogy elkülönítve kellett az érintett csatornák reklámidejét értékesíteni.

Az Atmedia Kft. 2010. január 1-jén kezdte meg magyarországi működését, több tucat televízió, köztük a közszolgálati adók reklámidejét értékesíti – olvasható a társaság honlapján. Az Igazságügyi Minisztérium honlapján található információk szerint a társaság nettó árbevétele 9,23 milliárd forintra emelkedett 2015-ben az egy évvel korábbi 7,03 milliárd forintról, mérleg szerinti eredménye tavaly 565,67 millió forint volt a 2014-ben elért 899 ezer forint után.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!