Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Az esztergomi ingázók talán már azt hitték, megszabadultak a büdös vasúti szerelvényektől, de tévedtek.
Régi ismerősökkel találkozhatnak az esztergomi ingázók, a képen látható vállalhatatlan ingavonatok ugyanis csendben visszatértek a 44 milliárdból felújított kirakatvonalra. A vasúttal bejárók számára az évtizedek során a mindennapok részévé vált a ragadós bőrülés és a vonatot belengő vécéillat. Az elmúlt évek során azonban az öreg harcosok kikoptak Budapest elővárosaiból, ugyanis felváltották őket a korszerű Flirt motorvonatok, illetve a magyar viszonylatban bőven kulturáltnak tekinthető, mozdony vontatta piroscsíkos ingavonatok.
A retró kocsik nagy visszatérésének az az oka, hogy a korábban itt járó Desiro dízel motorvonatok jelenleg a Balatonnál töltik szolgálatukat, a MÁV-Start ugyanis ezekkel adja ki a Balatonfüredig közlekedő Katica sebesvonatokat. Ám egy korábbi terv szerint, amit ebben a cikkben hoztunk nyilvánosságra, ezeket Budapest helyett csak Székesfehérvártól szerették volna közlekedtetni, így hétköznap napi 7-tel csökkent volna a vonatok száma Budapest és Balatonfüred között. A tervtől végül elálltak.
Vagy Esztergom vagy a Balaton
De mint most már tudjuk, így sem teljes a happy end, akkor ugyanis a MÁV-Startnak választania kellett: kevesebb budapesti vonat legyen a Balaton felé, vagy jön újra a ragadós bőrülés az esztergomiaknak. Két dolgot ugyanis el kell fogadni adottságként:
- A Nemzeti Infrastruktúraüzemeltető Zrt. (NIF) által bő négy éve vezetett esztergomi vonalfelújítás, melynek része a vonal villamosítása még mindig nem készült el teljesen. Ezzel tehát ők hozták kényszerhelyzetbe a MÁV-Startot, hogy nem közlekedtethetik az idő közben már meg is érkezett villamosvontatású Flirt motorvonatokat errefelé. A felsővezeték várhatóan 2018-ra készül el. Ami tehát azt jelenti, hogy a Balaton északi part kontra Esztergom motorvonat-huzavonára bizony jövő, és azutáni nyáron is készülhetünk.
- A másik, évek óta változatlan tény pedig az, hogy a MÁV-Start tulajdonában álló 31 db korszerű Desiro dízel motorvonat közül 25-re számíthatnak, a drága pénzért vásárolt akadálymentes járművek közül 6, tehát közel ötödük ugyanis folyamatosan valamelyik szervizben pihen és várja újra üzembe helyezését. Pedig a gyártó Siemens ugyanezen Desiro motorvonata a német vasúttársaságnál, a Deutsche Bahnnál díjat kapott a legjobb üzemkészségért.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Harmadik birodalmi mintára, de nem német minőségben készült el 50 éve a Balatonig vezető autópálya első fontosabb szakasza. Az állampártnak elég volt, hogy csak Kádár János balatonaligai nyaralójáig ért a sztráda.
Mexikót is hasonló vámokkal sújtja az amerikai elnök.
Egy hollywoodi film forgatókönyvének lapjaira kívánkoznak az izraeli nukleáris fegyver megszerzésének részletei.
Apáti Bence mozgalmának éppen volt érkezése ezt legyártani.
A férje brazil, meg ott elismerik a melegházasságot.