szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A H&M-nek teljesítenie kell a véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt, 90-190 forintos áron – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. Mint ismert, a lánc egy elárazás miatt nevetségesen olcsón kínálta termékeit a neten, de sok vevő hoppon maradt, mert utólag törölték a megrendelését. A H&M szerint egy rossz fájl okozta a hibát, sok megrendelést pedig árukészlet-problémák miatt sem tudtak teljesíteni.

A H&M-nek ki kell szállítani a már ténylegesen visszaigazolt termékeket az eredetileg vállalt áron – írta közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. A szervezet vélhetően csak az állásfoglalását közölte, hatóságként nem járhat el, bár a sok fogyasztót érintő ügyekben akár pert is indíthat.

Azt írták, a a hírekből értesültek arról, hogy a H&M rövid ideig rendkívül olcsón, 90-190 forintos áron hirdette termékeit és a vásárlók kapva kaptak ezen az alkalmon. Több bejegyzés szólt arról a Facebookon, hogy volt, akinek az árut ki is szállították, míg másoknak törölték a korábban már visszaigazolt megrendelését. A cég cserébe 15 százalékos kedvezményt ígért a következő vásárlásnál.

"Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá" – közölte a szövetség.

A rendszerhiba is olyan mint a háború?
A H&M a Facebookon háborgó ügyfeleknek adott válaszába belinkelte az általános szerződési feltételeket (ászf) is. Ebben a megrendelések teljesítéséről annyi szerepel, hogy amennyiben valamilyen oknál fogva a rendelést nem tudják teljesíteni, azt mihamarabb tudatják és visszafizetik a már beérkezett vételárat. Azt is írják, hogy "a H&M nem felel olyan közvetett veszteségekért, amely ... a termékek kiszállásának elmaradása vagy jelen feltételekben foglalt bármely egyéb kötelezettségünk nem teljesítése, amennyiben a nem teljesítés olyan esemény következménye, amely ésszerű irányításunkon kívül esik, ami nem kizárólag magában foglalja a tűzesetet, árvizet, vihart, lázadást, zavargásokat, háborút, nukleáris balesetet és terrorcselekményt".

A H&M a hétvégén szintén a Facebookon azt írta, hogy az érintett rendelésekkel kapcsolatos problémát egy nem megfelelő árakat feltüntető fájl okozta a rendszerükben.

A problémát az uniós előírásoknak megfelelően technikai hibaként jelentették, és mostanra meg is oldották.

"Sajnos számos rendelést ezen rendszerhibák miatt (illetőleg az árukészletet érintő problémák miatt) nem tudtunk teljesíteni, ami miatt természetesen elnézést kérünk. Emellett azok a rendelések, amelyeket nem érintettek a fentebb említett hibák, kiszállításra kerülnek" – tették hozzá.

Megismételték, hogy igyekeznek a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani, ezért minden vásárlójuknak, akiknek törölték a rendelését, 15 százaléknyi kedvezményt hagynak jóvá a következő online vásárlás alkalmával.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!