Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Az autókban már csak azért van sofőr, hogy szükség esetén átvegye az irányítást.
A világon elsőként a szingapúri közutakon álltak szolgálatba vezető nélküli taxik. A nuTonomy nevű start-up szerint a nagyközönség néhány szerencsés tagja az okostelefonját használva ingyen próbálhatja ki a csütörtökön munkába állt autókat.
Az autó- és technológiai iparban jelenleg számos önműködő jármű éles tesztelése folyik a Google-tól kezdve a Volvo vezető nélküli autóiig, ám a nuTonomy az első, amely egy hat autóból álló flottát állított szolgálatba. A cég tervei szerint az év végére már tucatnyi, 2018-ra pedig egy teljes flottányi automata taxi fog furikázni a délkelet-ázsiai városállamban. A vállalat szerint a vezető nélküli taxikkal a jelenlegi 900 ezerről 300 ezerre lehetne csökkenteni a szingapúri utakon közlekedő autók számát. A nuTonomy reményei szerint a modellt idővel a világ más részein is meg lehet honosítani.
Az önjáró taxik jelenleg csupán Szingapúr egy 6,5 négyzetkilométeres üzleti és lakónegyedében működnek és csak bizonyos helyeken tudnak megállni. Az utasok a nuTonomy által kiküldött meghívóval tudják használni az autókat. A cég szerint már több tucatnyian feliratkoztak és néhány hónapon belül több ezerre akarják duzzasztani a felhasználók számát.
Az autókban jelenleg még van sofőr, hogy szükség esetén átvegye az irányítást a jármű felett, továbbá egy mérnök is figyeli a fedélzeti számítógép működését. A nuTonomy vezérigazgatója, Karl Iagnemma szerint a tesztidőszaknak nincs előre meghatározott időbeli kerete. Az utasoknak idővel fizetniük kell a szolgáltatásért, és a megállóhelyek számát is növelni fogják.
A cég később más ázsiai városokban, az Egyesült Államokban és Európában is szeretne hasonló taxiszolgáltatásokat tesztelni. A nuTonomy néhány héttel előzte meg az Ubert, amely Pittsburghban készül elindítani a vezető nélküli fuvarszolgáltatást. A Volvo AB a múlt héten jelentett be, hogy 300 millió dolláros együttműködésre lépett az Uberrel vezető nélküli járművek fejlesztésére.
Az izraeli Mobileye NV járműelektronikai szoftverfejlesztő vállalat és a Delphi Automotive Plc közös vezető nélküli autója a tervek szerint 2019-re válik sorozatgyártásra éretté. A Ford Motor Co. pedig 2021-re tervezi forgalomba bocsátani saját önállóan navigáló autóját.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Hajmeresztő, néhol szürreális történeteket mesélt Kapu Tibor és Cserényi Gyula, az Axiom-4 űrmisszió két magyar kutató űrhajósa a Millenárison szervezett közönségtalálkozón.
Hogyan is működött a modem, és mi volt az akusztikus csatoló?
Földes András riportja Munkácsról.
Ukrajna ügyében a következő csata Trump fejében játszódik le, ám ha Amerika enged az oroszoknak, az a legbiztosabb út a következő háborúhoz. Egy német elemzés szerint Kijev számára veszedelmes lenne egy közös csúcstalálkozó is Trumppal és Putyinnal, főleg, ha Budapesten tárgyalnának. Nemzetközi lapszemle.
Videó is készült a hánykolódó gépen.