szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia labdarúgó bajnokság jelenleg csak az ötödik legerősebb Európában, de a mérkőzések látogatottságában még nagyobb a hátrány a német vagy angol első osztályhoz képest.

A Paris Saint-Germain és a Lyon kivételével jó, ha félház előtt játszanak a francia csapatok, így nem is meglepő, ha a klubok bevételének csupán 13 százaléka származik jegyeladásból. Pedig a Le Monde sportközgazdász szakértője szerint ennyivel nem rosszabb egy Marseille-Lille meccs, amelyre tízezren kíváncsiak, mint egy Köln-Werder Bremen találkozó, amely hatvanezer néző előtt zajlik.

Sokkal inkább arról van szó, hogy a francia klubok még nem jöttek rá arra az alapvetésre, amely szerint nem mindenki ugyanazért az élményért megy meccsre. A németek és az angolok például külön jegy és bérlet konstrukciókat kínálnak a fanatikus ultráknak, illetve megint másféléket a családoknak. A franciáknál nem így van.

Amiben pedig végképp le vannak maradva a francia klubok, az az internetes közösségi hálók használata. Pedig a Barcelonának például 94 millió, a Manchester United-nek 70 millió követője van a Facebookon. Ezek a klubok a jegyek nagy részét is a neten keresztül értékesítik. És ezek mellé mellé trikót, sálat, jelvényt, labdát és egyéb sporteszközöket is kínálnak, sokszor kedvezményesen. Legalábbis ezt a benyomást tudják kelteni a netezőben, aki nem csak a jegyvásárlás miatt kattint.

A francia bajnokság televíziós bevétele nem hasonlítható az angoléhoz, a jogdíjból származó jövedelmek pedig rövidtávon nem nőnek. De sokkal több nézőt lehetne a korszerű digitális marketing felhasználásával a stadionokba csábítani, amivel növelhető lenne a klubok bevétele is, véli a Le Monde-ban publikáló sportközgazdász.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!