Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A Fővárosi Közgyűlés szeptemberben óriási bringás infrastruktúra-fejlesztési támogatásokra nyújt be pályázatokat – írja a Népszabadság.
Jelentős uniós források nyíltak meg fővárosi kerékpáros beruházásokhoz, az elnyerhető támogatások összértéke megközelíti a 8,4 milliárd forintot. A kerékpáros fejlesztésekre a jelek szerint főként a főváros külsőbb kerületeiben voltak fogékonyak. A fővárosi közgyűlés és az önkormányzatok közös terveiből szeptember végéig 11 biciklis pályázat várható – írja a lap.
A pályázatok előkészítésében a Kerékpárosklub is közreműködött. Azt javasolták, hogy a kerületek ne lokális, hanem városrészeket átfogó fejlesztésére törekedjenek, illetve olcsó, de hatékony beruházásokra.
A szervezet szerint a következő évek feladata lesz, hogy javítsák a Duna-hidak átjárhatóságát és a külvárosi részek bekapcsolását. Jelentősen emelheti a kerékpározók számát az is, ha sikerül bringázhatóbbá tenni néhány nagyobb budapesti főútvonalat, például a Nagykörutat vagy az Üllői utat.
A legnagyobb összegű pályázatot a XVIII. - XXI. - XXIII. kerületek összekötésének tervére adták be. A Kerékpárosklub is kidolgozott egy részletes javaslatot az érintett Pestszentlőrinc, Pestszentimre, Soroksár és Csepel belvárosi kapcsolatainak illetve a kerületek központjainak kerékpárosbarát fejlesztésére, ami a jelek szerint be is került a 2,3 milliárdos projektbe.
Hasonló nagyságrendű terv született a kelet-pesti kerékpáros összekötő útvonal megvalósítására. A Rákos-patak partján ökoturisztikai folyosó biztosíthatná az eddig teljesen hiányzó, vagy elavult kerékpáros infrastruktúrát, amely a XIII. kerülettől Rákoskeresztúrig terjedő részt kötné össze.
A pályázatok között szerepel a Mol Bubi közbringarendszer kiterjesztése is. Főleg az úszó-vb által érintett területeken, tehát leginkább a XIII. kerületben, a Margitszigeten és a III. kerületben, a Flórián tér–Vörösvári út környékén épülnének új gyűjtőállomások.
Mégis lehet bringasáv a Bartók Béla úton?
Továbbra is foglalkoztatja az alternatív közlekedést választókat, hogy a Bartók Béla útra visszafestették a kétszer két sávot, de legújabb információink szerint mégis létesülhet bringasáv. Legalábbis az erről való döntést későbbre halasztották.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.