Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
1990-ben az amerikai piacon eladott 20 autóból csak egy készült Mexikóban. Ma viszont már minden ötödik.
Mexikó mágnesként vonzza a német, japán és dél-koreai autógyártókat, és persze az amerikaiakat is. Az egyik ok a mexikói munkaerő olcsósága. A másik pedig az, hogy az ott készült autókat vámmentesen lehet az USA-ba szállítani és ott eladni. De a két amerikai óriás, a General Motors és a Ford is hatalmas gyárakat üzemeltet Mexikóban. Még Donald Trump megválasztása előtt bejelentették, hogy 2018-ra megkétszerezik az ottani termelést. A GM 5 milliárdos beruházásra készül, a Ford Mexikóváros mellett új üzemet építene, és 500 ezerről 1 millióra növelné a Ford Fiesták éves termelését. De vajon mi lesz ezekből a tervekből, ha Donald Trump beváltja ígéretét, és 35 százalékos importvámot vetnek ki a Mexikóból érkező autókra?
A nagy német autógyártók részvényei alaposan megsínylették Trump megválasztását. A német autógyártók szövetsége azonban óv a pániktól. A Handelsblatt üzleti lap fórumán arról beszéltek a nagy német cégek főnökei, hogy minden a kereskedelmet korlátozó döntés válaszlépést vált ki az érintett országok részéről. Vagyis az érzékeltették, hogy egy dolog nagyokat ígérni a kampányban, és teljesen más az ígéretek tényleges valóra váltása – írja a Le Point.
Trump esetleges protekcionista lépései nem csak a Mexikóba telepített amerikai gyártókat érintenék, hanem német, japán és dél-koreai cégeket is, vagyis a legnagyobb Amerikán kívüli gyártókat is. Mexikó egyébként már megelőzte autógyártásban a korábbi dél-amerikai elsőt, Brazíliát és a trendek alapján befogná Dél-Koreát is. Egyelőre nem tudni, hogy csupán a véletlen műve, vagy nagyon is tudatos a kaliforniai hatóságok döntése: az utolsó pillanatban visszavonták a legújabb Audi modell, a Q5 kaliforniai bemutatójának engedélyezését. Egy héttel később a gyártás színhelyén, Mexikóban lesz a prezentáció. De hogy később is érdemes lesz-e ott gyártani, az pillanatnyilag még nagy kérdés.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.