Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
1990-ben az amerikai piacon eladott 20 autóból csak egy készült Mexikóban. Ma viszont már minden ötödik.
Mexikó mágnesként vonzza a német, japán és dél-koreai autógyártókat, és persze az amerikaiakat is. Az egyik ok a mexikói munkaerő olcsósága. A másik pedig az, hogy az ott készült autókat vámmentesen lehet az USA-ba szállítani és ott eladni. De a két amerikai óriás, a General Motors és a Ford is hatalmas gyárakat üzemeltet Mexikóban. Még Donald Trump megválasztása előtt bejelentették, hogy 2018-ra megkétszerezik az ottani termelést. A GM 5 milliárdos beruházásra készül, a Ford Mexikóváros mellett új üzemet építene, és 500 ezerről 1 millióra növelné a Ford Fiesták éves termelését. De vajon mi lesz ezekből a tervekből, ha Donald Trump beváltja ígéretét, és 35 százalékos importvámot vetnek ki a Mexikóból érkező autókra?
A nagy német autógyártók részvényei alaposan megsínylették Trump megválasztását. A német autógyártók szövetsége azonban óv a pániktól. A Handelsblatt üzleti lap fórumán arról beszéltek a nagy német cégek főnökei, hogy minden a kereskedelmet korlátozó döntés válaszlépést vált ki az érintett országok részéről. Vagyis az érzékeltették, hogy egy dolog nagyokat ígérni a kampányban, és teljesen más az ígéretek tényleges valóra váltása – írja a Le Point.
Trump esetleges protekcionista lépései nem csak a Mexikóba telepített amerikai gyártókat érintenék, hanem német, japán és dél-koreai cégeket is, vagyis a legnagyobb Amerikán kívüli gyártókat is. Mexikó egyébként már megelőzte autógyártásban a korábbi dél-amerikai elsőt, Brazíliát és a trendek alapján befogná Dél-Koreát is. Egyelőre nem tudni, hogy csupán a véletlen műve, vagy nagyon is tudatos a kaliforniai hatóságok döntése: az utolsó pillanatban visszavonták a legújabb Audi modell, a Q5 kaliforniai bemutatójának engedélyezését. Egy héttel később a gyártás színhelyén, Mexikóban lesz a prezentáció. De hogy később is érdemes lesz-e ott gyártani, az pillanatnyilag még nagy kérdés.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Izrael vezetősége kemény válaszcsapásra szólította fel a hadsereget Teherán ellen.
Oroszország sorra veszti el szövetségeseit.
2029-től csak nonprofit cég végezheti a visszaváltási díjas rendszerek üzemeltetését. De van egy kiskapu.
Új, magánfenntartású működési modellre tér át az egyetem.
Egyesével hívták be a munkásokat hétfőn, tömött sorokban várták a sorsukat vasmű bejárata előtt.