Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Megoszlik a szakértők véleménye arról, technikai szempontból helyes döntés-e a laptoptilalom, amit az Egyesült Államok, majd Nagy-Britannia vezetett be több közel-keleti és észak-afrikai országra, illetve légitársaságra. Négy társaságnak különösen fáj a korlátozás – derül ki az e heti HVG-ből.
A laptopba vagy más elektronikai eszközökbe rejtett bomba időzítővel vagy a légnyomáskülönbségre reagáló detonátorral működésbe hozható akár a repülőgép gyomrában is. A fedélzeti rendszert pedig akár okostelefonnal is meg lehet hackelni. Szakértők szerint ezért nem biztos, hogy technikailag helyes döntés volt a laptoptilalom, ami olyan járatokat érint, amelyek közvetlenül az Egyesült Államokba mennek. És gyakorlatilag az érintett közel-keleti, valamint észak-afrikai országok nemzeti légitársaságaira vonatkozik, a három nagy amerikai légiközlekedési cég a tíz repülőtér egyikére sem küld közvetlen járatot.
Most, hogy a terroristák tudják, mely repülőterekről és légitársaságokkal nem próbálkozhatnak laptopba rejtett bombával, a közvetlen járat helyett választhatják az európai vagy az ázsiai átszállást is.
A tengerentúlra tartó járatokra felszállás előtt immár három éve rutinszerűen megkérhetik az utast, hogy kapcsolja be a laptopját és más elektronikus eszközét. Így tudják bizonyítani, hogy nincs az akkumulátor helyén más. Emellett 2006 óta tubusban vagy üvegcsében legfeljebb száz milliliternyi folyadék, spray vagy gél vihető vihető fel a fedélzetre. Ezzel azt akarják megakadályozni, hogy folyadékokból robbanó elegyet mixelhessenek össze a magasban.
A laptoptilalom főleg a business osztályokon utazókat érinti érzékenyen, akik a drágább jegyükbe foglalt szolgáltatásnak tekintik, hogy az interkontinentális úton nyugodtan dolgozhassanak a laptopjukon. A kiszolgálásuk egyelőre fejfájást okoz az érintett légitársaságoknak.
Rossz nyelvek szerint az amerikai intézkedést a katari Qatar Airways, a dubai Emirates, az abu-dzabi Etihad és a török Turkish Airlines, vagyis az a négy társaság szenvedi meg, amelyek az utóbbi másfél évtizedben nőttek nagyra, és a visszatérő washingtoni vádak szerint tiltott állami támogatással orozzák el amerikai vetélytársaik piacait.
Részletek az e heti HVG-ben.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.