Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A cég főrészvényese úgy döntött, hogy nem támogatja az Air Berlint, ezért került baja a légitársaság.
Az Air Berlin szerint tovább működik a légitársaság, annak ellenére, hogy a fő részvényes Etihad nem támogatja tovább anyagilag a céget. Ezt a döntést azzal indokolták, hogy szerintük semmilyen pozitív kilátás nincs a légitársaság jövőjével kapcsolatban – írja a Spiegel Online.
A vezetőség a berlin-charlottenburgi cégbíróságnál kezdeményezte, hogy csődeljárás induljon ellene, de egy olyan eljárásformáról van szó, amelynél lehetőség van a cég további működtetésére.
Az Air Berlin egyébként gyakorlatilag 2008 óta veszteséges, egyedül 2012 sikerült a körülményekhez képest jobb eredményt produkálnia, amikor megvette az Etihad. A rossz tendencia azonban nem állt meg, és 2016-ban 780 millió eurós rekordveszteséget mutattak a mérlegek.
Az utasok is érzékelték már, hogy nincs minden rendben, március óta a korábbiakhoz képest több volt a késés, illetve a járatkiesés. Júliusban az utasszámon is látszott, hogy sokan elpártoltak az Air Berlintől: az utasszám 24 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Az Air Berlin kedden bejelentette azt is, hogy tárgyalnak a Lufthansával, valamint más érdeklődőkkel további üzletrészek eladásáról.
A szövetségi kormány 150 millió eurós áthidalókölcsönt bocsát az Air Berlin rendelkezésére, hogy ne kelljen leállítani a működését. Brigitte Zypries szövetségi gazdasági miniszter szerint a kölcsön körülbelül három hónapig biztosítja a vállalat működését. Ugyanakkor kizárta, hogy az állam átvállalná a cég adósságait.
A Lufthansa közölte, hogy a német kormánnyal közösen támogatja a légitársaság átszervezési törekvéseit. Ez a lépés biztosítja, hogy az Air Berlintől az Eurowings és az Austrian Airlines számára személyzettel együtt lízingelt gépek továbbra is változatlan formában üzemeljenek – írták.
Az Air Berlinnél egyelőre nem módosítanak a repülési terveken, továbbra is lehet a meghirdetett járatokra jegyet venni, és a lefoglalt jegyek is érvényesek. Ugyanez igaz az Air Berlin leányvállalatára, az osztrák Niki légitársaságra is.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.