Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db3eb117-b48f-4e9c-b253-2975e51bf2b3","c_author":"Körösi Ivett","category":"360","description":"Váczi Gergő Észak-Koreába visz nemzetközi turistacsoportokat, munkája során eddig harminc alkalommal járt a világ egyik legelszigeteltebb országában. Bár jelenleg épp nem lehet turisztikai céllal utazni az országba, neki lehetősége volt futókat vinni az áprilisi phenjani maratonra. Milyennek ismerte meg az észak-koreaiakat, hogyan működnek a kirakatlátványosságok, és van-e bármilyen technológiai fejlődés az elzárt országban? És hogy kell összehajtani a Phenjan Timest, ha az ember nem akar bajba kerülni? – erről is beszélgettünk Váczi Gergővel.","shortLead":"Váczi Gergő Észak-Koreába visz nemzetközi turistacsoportokat, munkája során eddig harminc alkalommal járt a világ egyik...","id":"20250426_Eszak-korea-vaczi-gergo-idegenvezeto-interju-turistak-phenjan-diktatura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db3eb117-b48f-4e9c-b253-2975e51bf2b3.jpg","index":0,"item":"c11787a1-2be8-46e9-b65f-ed099b7351e7","keywords":null,"link":"/360/20250426_Eszak-korea-vaczi-gergo-idegenvezeto-interju-turistak-phenjan-diktatura","timestamp":"2025. április. 26. 20:00","title":"Észak-Koreában értik a sötét és szarkasztikus humoromat – interjú a magyar idegenvezetővel, aki külföldieket visz az elzárt országba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a4aa11f-096b-4859-a354-6347cbc378d1","c_author":"Dobszay János, Imre Réka ","category":"360","description":"Annyi templom felújítását jelentették be kormánytagok 2010 óta, hogy ennek alapján már nem is volna szükségük a kistelepüléseknek a minap bejelentett új pályázatra. Miközben a templom ma is a falvak egyik büszkesége, a hitélet szempontjából egyre kisebb a szerepe. ","shortLead":"Annyi templom felújítását jelentették be kormánytagok 2010 óta, hogy ennek alapján már nem is volna szükségük...","id":"20250428_hvg-templomfelujitasok-visszaszorulo-hitelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a4aa11f-096b-4859-a354-6347cbc378d1.jpg","index":0,"item":"6a421486-9295-415f-a0ce-eaa2b264a5e1","keywords":null,"link":"/360/20250428_hvg-templomfelujitasok-visszaszorulo-hitelet","timestamp":"2025. április. 28. 09:55","title":"A „keresztény gyökerű” Orbán-kormány idején csökkent igazán a vallásukat gyakorlók száma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc49a083-9ede-412c-bc0f-9bb44076f6c2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt nem tudni, hogyan jutott el az autó az Egyesült Arab Emírségekbe.","shortLead":"Azt nem tudni, hogyan jutott el az autó az Egyesült Arab Emírségekbe.","id":"20250428_Hadhazy-Akos-Dubajban-lattak-azt-a-magyar-rendszamu-luxuskocsit-amit-korabban-Matolcsy-Adammal-fotoztak-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc49a083-9ede-412c-bc0f-9bb44076f6c2.jpg","index":0,"item":"e8d30c52-d682-4449-bfef-704b4bd020fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_Hadhazy-Akos-Dubajban-lattak-azt-a-magyar-rendszamu-luxuskocsit-amit-korabban-Matolcsy-Adammal-fotoztak-le","timestamp":"2025. április. 28. 09:02","title":"Hadházy Ákos: Dubajban látták azt a magyar rendszámú luxuskocsit, amit korábban Matolcsy Ádámmal fotóztak le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc5c5cd-a43d-4fbd-a764-cff575d6f085","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az oroszok ugyanakkor nem kívánnak egyeztetni a saját területüknek tekintett Krímről, a megszállt zaporizzsjai atomerőmű pedig „jó kezekben van”, és ott is marad Putyin külügyminisztere szerint. ","shortLead":"Az oroszok ugyanakkor nem kívánnak egyeztetni a saját területüknek tekintett Krímről, a megszállt zaporizzsjai...","id":"20250427_Lavrov-szerint-mar-csak-finomhangolas-kell-a-bekehez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc5c5cd-a43d-4fbd-a764-cff575d6f085.jpg","index":0,"item":"9e644519-1e8f-4121-a4d6-cd84160a2a79","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_Lavrov-szerint-mar-csak-finomhangolas-kell-a-bekehez","timestamp":"2025. április. 27. 21:25","title":"Lavrov szerint már csak „finomhangolás” kell a békéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d79f0c1-6341-48ba-96f6-279ef9785a10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kormány több mint egymilliárd euró értékben, törvénytelenül segítette a propagandát – állítja több hazai médium. Amennyiben az Európai Bizottság helyt ad a panaszuknak, a tiltott állami támogatást kapó cégeknek vissza kell fizetniük legalább 1,1 milliárd eurónyi forintot a magyar költségvetésbe. ","shortLead":"A kormány több mint egymilliárd euró értékben, törvénytelenül segítette a propagandát – állítja több hazai médium...","id":"20250428_magyar-szerkesztosegek-magyar-hang-panasz-magyar-allam-europai-bizottsag-hatalomhoz-kozeli-media-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d79f0c1-6341-48ba-96f6-279ef9785a10.jpg","index":0,"item":"ccaae6a9-c4cb-4eb5-8a1c-4ff28907c197","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_magyar-szerkesztosegek-magyar-hang-panasz-magyar-allam-europai-bizottsag-hatalomhoz-kozeli-media-ebx","timestamp":"2025. április. 28. 09:20","title":"Több magyar szerkesztőség is bepanaszolta a magyar államot az Európai Bizottságnál a hatalomhoz közeli médiára költött pénzek miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az autópálya Győr felé vezető oldalán, a 26-os kilométernél ütközött szalagkorlátnak, majd csapódott nagy sebességgel az árokba egy személyautó. A járműben négyen ültek, ketten kirepültek a kocsiból.","shortLead":"Az autópálya Győr felé vezető oldalán, a 26-os kilométernél ütközött szalagkorlátnak, majd csapódott nagy sebességgel...","id":"20250427_halalos-baleset-herceghalom-m1-autopalya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"436d4253-88e8-4386-b8f8-0607783956b5","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_halalos-baleset-herceghalom-m1-autopalya","timestamp":"2025. április. 27. 17:05","title":"Három halálos áldozata van egy Herceghalomnál, az M1-esen történt balesetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e321430f-4af5-4dd9-acbf-55485d253551","c_author":"Vass Péter","category":"360","description":"A latin-amerikai irodalmi boom utolsó nagy alakjaként emlegetik Mario Vargas Llosa perui írót, aki élete nagy részét Európában élte le, a halál azonban szülőföldjén érte.","shortLead":"A latin-amerikai irodalmi boom utolsó nagy alakjaként emlegetik Mario Vargas Llosa perui írót, aki élete nagy részét...","id":"20250427_hvg-mario_vargas_llosa_vilaga_kesei_nobeldij_pofon_garcia_marqueznek_otthonosan_mozgott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e321430f-4af5-4dd9-acbf-55485d253551.jpg","index":0,"item":"e4dc0a1b-5d65-480b-a11a-54de5bd0bd11","keywords":null,"link":"/360/20250427_hvg-mario_vargas_llosa_vilaga_kesei_nobeldij_pofon_garcia_marqueznek_otthonosan_mozgott","timestamp":"2025. április. 27. 12:27","title":"A Nobel-díjas focikommentátor, aki képen törölte García Márquezt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60b73c4a-c0ae-4989-b868-7bc279c5ef6f","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A helyszínen készült felvételek alapján borzalmas a pusztítás. ","shortLead":"A helyszínen készült felvételek alapján borzalmas a pusztítás. ","id":"20250427_iran-kikoto-robbanas-halalos-aldozatok-foto-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60b73c4a-c0ae-4989-b868-7bc279c5ef6f.jpg","index":0,"item":"54ebd3d6-e8f0-4b7e-a186-e38bb3806504","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_iran-kikoto-robbanas-halalos-aldozatok-foto-video","timestamp":"2025. április. 27. 14:18","title":"Már 28 halottja és több mint ezer sérültje van a hatalmas kikötői robbanásnak Iránban – videó, fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már 2019-ben csörömpölhet Vásárhelyen a tramtrain, de még csak tesztüzemben
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A mostani tervek szerint 2019 végére készülhet el a 3,3 kilométeres villamospálya Hódmezővásárhelyen. Átépítik a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvonalat, de azon a szakaszon csak Algyőn lesz megálló, Kishomokon egyelőre nem.
2020-ban szállít először utasokat a tramtrain Szeged és Hódmezővásárhely között – a Délmagyarország szerint ez hangzott el szerdán a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) vásárhelyi fórumán, a városháza dísztermében, ahol nagyon sokan érdeklődtek a kötöttpályás fejlesztéssel kapcsolatban.
Hegedűs Zoltán alpolgármester rövid bevezetőként azt mondta, hogy ez lesz Vásárhely történetének legnagyobb közlekedésfejlesztése, majd ezután nem lehetett több hang- és képfelvételt készíteni a fórumon. Ezt azzal indokolták, hogy a NIF-től olyan szakemberek adtak lakossági tájékoztatást, aki a sajtónak nem jogosultak nyilatkozni – derül ki a cikkből.
A Szeged és Vásárhely közötti villamosvasút tesztüzeme már 2019-ben elindul, miután elkészültek a vásárhelyi, 3,3 kilométeres pályával. A tesztek után 2020 végétől szállíthat utasokat a tramtrain.
Vásárhelyen a népkerti vasúti megállótól indul majd a városi villamospálya, majd az Ady Endre utca – Tóalj utca – Szőnyi utca – Andrássy utca – Bajcsy Zsilinszky utca útvonalon a hódmezővásárhelyi nagyállomás melletti végállomásig vezet. A városban összesen öt megálló lesz az egyvágányú pályán, itt felsővezeték is lesz, a hozzá tartozó áramátalakítóval. A megállóknál útburkolati munkákat végeznek, parkolókat építenek és átalakítják az érintett csomópontokat – derül ki a NIF oldaláról.
tramtrain.hu
tramtrain.hu
A városban már elkezdték a közműkiváltásokat, a munka nagy részét a szolgáltatók végzik. Idén az Ady Endre és a Bajcsy-Zsilinszky utcán fejezik be a vízi közművek kiváltását. Az Adyn októberben félsávos, a Bajcsyn október-novemberben teljes útlezárásra lehet számítani. Lesznek olyan gázkiváltások, például az Andrássy úton, amelyek csak jövőre kezdődhetnek.
tramtrain.hu
tramtrain.hu
A kivitelező jövőre kezdheti az Adyn, a Bajcsyn és az Andrássy egyes szakaszain a pályaépítést – mondta a fórumon Bucsi Krisztián projektvezető mondta a Strabag részéről. Korábban voltak olyan hírek, hogy akár már idén hozzáfoghatnak a sínek lefektetéséhez.
A vásárhelyi villamospálya építését és a Szegeden szükséges munkálatokat a Strabag végzi, a projektnek ez a része körülbelül 9 milliárdba kerül. 17 milliárd forintért szerzik be a vonalra szánt járműveket, és körülbelül 23 milliárd forintba kerül a Vásárhely és Szeged közötti vasúti pálya felújítása. A teljes projekt a mostani számok szerint 62,5 milliárd forintba kerül.
A rendszer továbbfejleszthető Makó, Szabadka, majd Orosháza és Békéscsaba felé. A Szeged és Hódmezővásárhely közötti nagyvasúti pályát azért építik át, hogy a dízel és elektromos szerelvények üzemre is képes szerelvények óránkénti 100 kilométeres sebességgel haladhassanak. A vágányfelújítás idején hónapokig vonatpótló buszok járnak majd a két város között.
Ha élesben is elindul a tramtrain, jelentősen ritkítják a Szeged és Vásárhely közötti helyközi buszjáratokat, az esetenként óránkénti 5-6-ról 1-2-re. A villamosvasút jegyárai nem haladhatják majd meg a mostani busztarifát, vagyis a 465–560 forintot a két város között.
A buszritkítás érzékenyen érintheti a kishomokiakat, ott most biztosan nem építenek ugyanis megállót, csak legfeljebb a következő ütemben lehet ilyen fejlesztés.
Az ország első villamosvasútjának költségei az eredeti elképzelésekhez képest idén megdupládózott, a Szegedi és Hódmezővásárhely közötti vasúti pálya felújításának költségei valamint a járműbeszerzés költségei is megszaladtak, emiatt Lázár Jánosnak, a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, volt vásárhelyi polgármesternek volt némi csörtéje a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.
Orbán Viktor hódmezővásárhelyi látogatásán aztán már arról beszélt, hogy a vonalat át kellene majd vezetni Szabadkáig. Ez egyes vélemények szerint azt jelentette, hogy a fejlesztést eltolják a végtelenbe, és nem lesz semmi sem belőle, mivel már a Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakasz megvalósításánál is felmerültek problémák. Aztán június végén már a két város közötti vasúti nagyvasúti pálya felújítására is kiírták a tendert.