szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Révész Máriusz szerint kilométerenként 80-100 millió forintba kerülhet a Balatonig tartó kerékpárút. Sőt, a kormánybiztos már arról vizionált, hogy a Fekete-tengerig lehet majd egyszer letekerni.

2019 nyarára elkészülnek a Budapest–Balaton-kerékpárúthoz kapcsolódó fejlesztések, így a fővárosból kerékpáron is el lehet majd jutni a Balatonra – ezt ígérte a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos hétfőn Velencén, ahol sajtótájékoztatón mutatták be a Velencei-tó kerékpáros forgalmát számláló berendezést.

Révész Máriusz állította: a következő két évben "soha nem látott mértékű", kerékpáros turizmust érintő fejlesztés valósul meg Magyarországon.

Kiemelt feladatnak nevezte a Balaton-kör rendbetételét és prioritásnak nevezte a fővárost a Balatonnal összekötő kerékpárút megépítését, amely az Eurovelo 14-es európai útvonal része lett, miután nemrég Brüsszelben elfogadták a nyomvonal tervét.

Az MTI kérdésére a kormánybiztos azt válaszolta: a 110 kilométeres Budapest–Balaton-bicikliút tervei 2-3 héten belül készen lesznek. A pontos költségek még nem ismertek, de kilométerenként 80-100 millió forinttal számolva vélhetően 8-10 milliárd forintba fog kerülni – tette hozzá.

MTI / Bodnár Boglárka

Révész Máriusz az új európai bicikliúttal kapcsolatban azt mondta, hogy a nyomvonal a Bodeni-tótól Ausztrián keresztül haladva Magyarországon az Őrséget, a Balatont, a Velencei-tavat, Budapestet, Egert, Hortobágyot és a Tisza-tavat érintve Debrecenig haladna. Reményei szerint később Székelyföld vagy akár a Fekete-tenger is elérhető lesz majd biciklivel.

A kormánybiztos szerint keveset tudnak a magyar kerékpáros életről, ezért is írnak ki jövőre közbeszerzést a mérőberendezések beszerzésére, telepítésére. A mérőhálózat kiépítése után kétévente végeznének turisztikai méréseket, a fennmaradó időben pedig a mindennapi kerékpáros közlekedést mérnék.

MTI / Bodnár Boglárka

L. Simon László (Fidesz) országgyűlési képviselő arról beszélt, hogy Sukorón és Agárdon biciklis pihenőpontokat építenek, valamint információs pontokat hoznak létre a kerékpárutak mentén.

Szőke József a Mérföldkő Közlekedési Fejlesztő és Szolgáltató Kft. tulajdonosa elmondta, hogy teljesen magyar fejlesztésű fogalomszámláló berendezést készítettek, amely ultrahangos eljárással működik. A rendszer előnye, hogy az utak roncsolása nélkül kiépíthető, illetve gyorsan telepíthető fix és mobil módon is.

MTI / Bodnár Boglárka

A helyszínen és online módon gyűjthetők az adatok, amelyek a forgalom irányát, nagyságát, az elhaladók számát mutatják. A rendszer képes megkülönböztetni a gyalogost a kerékpárostól, és a különböző időjárási körülmények alapján is szűrhetők a mért adatok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!