szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eltűnt a földi kiszolgáló személyzet egy tagjának a telefonja, az egyik utas lopta el. Közben kiderült, hogy a biztonsági óvintézkedés miatt a kár akár több millió forint is lehet.

Percekkel a felszállás előtt visszafordítottak egy repülőgépet kedden Budapesten, a spanyolországi Alicante-ra tartó Wizz Air-járat egy telefontolvaj miatt szakította meg indulását - írta meg korábban a hvg.hu is.

Az történt, hogy a földi kiszolgáló személyzet egy tagjának eltűnt a mobilja, az időközben kiérkező hatóságok pedig valószínűsítették, hogy az egyik gépen tartózkodó utas vehette el azt.

Végül megkerült a mobil, de az ATV-nek nyilatkozó légiügyi szakértő szerint a 100-150 ezer forintos telefon miatt több milliós kár keletkezhetett. Pető György azt mondta, az esetet "lehetett volna intézni másképp is", például azzal, hogy a célállomáson kezdik keresni az eltűnt telefont. "Ha azt feltételezik, hogy aki ellopta a telefont a repülőgép fedélzetén van, és a gép, teszem azt, repül két órát a desztinációjáig, van annyi idő, hogy értesítsék a helyi hatóságokat arról, hogy az utasokat majd meg kell kérdezni".

Hogy ez végül miért nem így történt, nem tudni, az ATV-nek csupán egy közleményt küldött a Wizz Air, ebben azt írták, hogy az utasok elnézését kérik, és hogy számukra az utasok és a személyzet biztonsága elsődleges fontosságú.

A gép végül késő éjjel landolt Spanyolországban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!